عضو شورای نظارت بر صداوسیما در واکنش به پاسخ استفتای آیت‌الله مکارم شیرازی و سخنان مقام معظم رهبری، گفت: باید یک تصمیم عاجل در صداوسیما گرفته شود که این ستاره‌مربع‌ها چه سرمنزلی دارند و جوایز میلیونی چگونه بدست می‌آید.
کد خبر: ۷۳۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 25 April 2019

استفتاء آیت‌الله مکارم شیرازی و صحبت‌های اروز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران، مسئله «بخت‌آزمایی» و کسب درآمدهای خاص برخی از اپلیکیشن‌ها و مسابقات تلویزیونی کار را به شورای نظارت بر صداوسیما کشاند. قرار است در جلسه بعدی این شورا، این موضوع مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما به تسنیم، گفت: بارها گفته‌ام که درآمدهای مالی صداوسیما باید شفاف شوند. این ستاره‌ مربع‌ها چه سرمنزلی دارند و نحوه درآمدشان چگونه است و این جوایز میلیونی چگونه بدست می‌آید؟ این‌ها همیشه ابهاماتی بوده که منتظر هستیم مسئولین ذیربط به این سوالات و ابهامات پاسخ بدهند. بایستی خیلی جدی‌تر از گذشته پیگیر گزارش‌هایی از سازمان صداوسیما خصوصاً بازرگانی سازمان باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتایی درباره یک مسابقه تلویزیونی پاسخ داده‌اند که کسانی که در این نوع مسابقات شبیه به بخت‌آزمایی شرکت می‌کنند کار حرامی انجام داده‌اند و مالک آن جوایز نیستند. امروز هم مقام معظم رهبری در خصوص کسب درآمد نامشروع عده‌ای صحبت کردند که عده‌ای بدون تلاش و زحمت درآمدهای اتفاقی برایشان حاصل بشود قطعاً اگر این سرمنشایی در رسانه‌‌ای مثل صداوسیما باشد باید مورد بررسی و تحقیق جدی قرار بگیرد و البته باید این روند سریع‌ترمتوقف شود. تبعاً شورای نظارت در این موضوع ورود جدی خواهد داشت و این روند را قطعاً پیگیری می‌کند ان‌شاالله نتیجه تصمیم‌گیری‌هایش را هم اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این روند سریع‌تر متوقف شود به معنای این است که برخی از مسابقات تلویزیونی متوقف خواهند شد، تأکید کرد: آیا این منشأ درآمد صرف تبلیغات است یا اینکه کسب پول برای ایجاد یک درآمد ویژه در فضای اپلیکیشن مربوط به برخی از برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی است. البته برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند در عرصه‌های دیگر فرهنگی جامعه کار می‌کنند و تبلیغات آن‌ها در صداوسیما پخش می‌شود. در هر دو حالت به نظرمن باید صداوسیما راجع به آن یک تصمیم عاجل و جدی بگیرد که در فضای کشور این نوع اتفاقات، تکرار نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار