یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی درباره عملی بودن این مصوبات تأکید می‎کند: تحریم متقابل توسط دولت و نیروهای سپاه و تعقیب قضایی افراد یک اقدام عملی است. همکاری نکردن کشورهای منطقه نیز هشدار قاطعانه به‌حساب می‎آید. البته ممکن است این قانون همه آن چیزی که بعضی‎ها در مقابل آمریکا انتظار دارند، نباشد اما به تناسب تروریستی اعلام شدن سپاه است.
کد خبر: ۷۳۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا و عضو کمسیون امنیت ملی درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا  می‎گوید: این مصوبه، دوفوریتی بود که در صحن مجلس با رأی بالایی تصویب شد. این مصوبه یک اقدام توسط نمایندگان مردم در مقابل زیاده‎خواهی‎ها و گزافه‎گویی‎های آمریکا است و همین مصوبه، تکالیفی را برای قوای مجریه و قضاییه تعیین کرده که در جواب تروریست اعلام کردن سپاه، اقدامات متناسبی انجام دهند.

جمالی در ادامه می‎افزاید: سنتکام مورد تحریم و اقدام متقابل قرار گرفته‎ است. به‌علاوه این مصوبات یک پیام به کشورهایی که آمریکا را در این اقدام همراهی کنند، محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره عملی بودن این مصوبات تأکید می‎کند: تحریم متقابل توسط دولت و نیروهای سپاه و تعقیب قضایی افراد یک اقدام عملی است. همکاری نکردن کشورهای منطقه نیز هشدار قاطعانه به‌حساب می‎آید. البته ممکن است این قانون همه آن چیزی که بعضی‎ها در مقابل آمریکا انتظار دارند، نباشد اما به تناسب تروریستی اعلام شدن سپاه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح دیگری علیه آمریکا تهیه نمی‎شود، اضافه می‎کند: این صرفاً یک طرح امنیتی بود. البته در کمیسیون‎های قضایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نیز می‎توانند مانند این طرح‎ها را آماده و بررسی کنند.

جمالی در ادامه تصریح می‎کند: مصوبات اخیر مجلس علیه آمریکا با نظر نمایندگان وزارت دفاع، وزارت خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح و دولت انجام شده ‎است. ما جلسات متعددی با ستاد کل نیروهای مسلح، معاون پارلمانی وزارت دفاع، سپاه و آقای جابر انصاری، معاون جدید وزارت خارجه داشتیم.

در جلسه علنی صبح روز گذشته و در جریان بررسی جزییات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، ماده 9 این طرح را با 162 رأی موافق به تصویب رساندند که بر اساس آن، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه در مراجع بین‌المللی، از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

علاوه بر این، در حاشیه جلسه علنی، امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، سیدجواد ابطحی، علی‌اکبر رنجبرزاده و سیدحسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران از تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا خبر دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار