اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال ۹۸ با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی تشکیل شد.
کد خبر: ۷۳۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 11 April 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، فاطمه راکعی به عنوان رئیس جدید این دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شد.

 

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این جلسه اهم موضوعات سیاسی - اجتماعی کشور از جمله حادثه سیل، مساله تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن الحاق جولان به اسرائیل و اخبار مربوط به تلاش کاخ سفید برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا در این خصوص اعلام موضع کردند.

 

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه، ضمن تقدیر از تلاش‌های همه نهادهایی که طبق وظیفه انسانی و وجدانی خود در این مواقع به کمک مردم و امداد رسانی می شتابند، بر لزوم آمادگی بیشتر نهادهای مسئول در حوزه تلاش برای پیشگیری و تقلیل خسارات ناشی از حوادث طبیعی و لزوم مدیریت واحد از طریق ستاد بحران در صورت بروز سانحه و بسیج همه نیروها و امکانات تاکید شد.

 

راکعی گفت: همچنین اطلاع رسانی شفاف و آگاهی سازی مردم از ابعاد سیل اخیر در کشور و تلاش برای جلب مشارکت بیشتر آنها در امداد رسانی از طریق شماره حساب هایی که به طور مشخص از طریق ستاد بحران اعلام می شود، مورد توجه اعضای شورای هماهنگی قرار گرفت تا بدین وسیله مردم با اعتماد بیشتری نسبت به کمک رسانی به سیل زدگان اقدام کنند.

 

وی افزود: اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه این بحث بر نقش احزاب در این راستا و تلاش های بی وقفه دفاتر استانی در این زمینه نیز  تاکید کردند.

 

موضوع مهم دیگر این جلسه، تصمیم کاخ سفید مبنی بر به رسمیت شناختن الحاق جولان اشغالی به اسرائیل بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن اعلام موضع خود مبنی بر محکومیت این امر، به رسمیت شناختن الحاق جولان اشغالی به اسرائیل را نقض آشکار پیمان های بین المللی توسط آمریکا برشمرد که منجر به افزایش خصومت ها و تروریسم در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

 

راکعی گفت: شورای هماهنگی در جریان بررسی این موضوع بر تلاش برای همراه تر کردن کشورهای مخالفی مانند چین و روسیه و دولت های مسلمان و نیز فعال کردن دولت‌های مخالف این اقدام غیر قانونی در اروپا و آسیا، از طریق دیپلماسی هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

 

راکعی تصریح کرد: اعلام موضع صریح شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص اخبار مربوط به تلاش آمریکا برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی از موضوعات مهم مورد بحث در جلسه بود و در پایان این جلسه احزاب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی با اشاره به این واقعیت که سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه اقدام تهدید کننده علیه آن اقدامی خلاف عرف بین المللی و طبعا نزد افکار عمومی جهان نیز محکوم است، هرگونه اقدام در این زمینه را تقبیح و بر حمایت یکپارچه نیروهای سیاسی کشور از جمله احزاب اصلاح طلب از تمامیت و اقتدار نیروهای مسلح مدافع کشور و ملت ایران تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار