معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اسکان تاکنون 47 هزار نفر در اردوگاه‌ها گفت: مناطقی از شهرستان‌های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متأثر از سیلاب‌اند.
کد خبر: ۷۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 09 April 2019

صادق سلامت با اشاره به امدادرسانی‌های جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین‌ماه تا صبح هجدهم فروردین‌ماه شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان و کارون متأثر از سیل شده‌اند.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد. مناطقی از شهرستان‌های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متأثر از سیلاب‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تاکنون به 8 هزار و 415 خانوار شامل 40 هزار و 57 نفر امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به روستاییان محصور در سیلاب، بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 79 نفر از اهالی روستاهای محصور در آب انتقال یافته‌اند. همچنین از ابتدای وقوع سیل تاکنون بیش از 30 هزار نفر در 47 اردوگاه اسکان داده شده‌اند. هم‌اکنون جمعیت حاضر در اردوگاه‌ها 11 هزار نفر است.

سلامت عنوان کرد: یکی از مشکلات امدادرسانی، روستاهایی هستند که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند اما برخی از روستاییان هنوز در این روستا‌ها ساکن هستند. با توجه به تعداد زیاد اردوگاه‌ها، ارسال اقلام امدادی و غذایی به این روستاهای محصور در آب امدادرسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌حل‌های این موضوع، ارتباط با دهیاران روستاها است تا اقلام مورد نیاز افراد باقی‌مانده در روستاها اعم از چادر، پتو و غذای گرم به صورت روزانه در اختیار دهیارهای مربوطه قرار بگیرد.‌

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار