رئیس جمعیت هلال احمر سرخس:
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: در طرح نوروزی امداد و نجات ۹۸ سرخس، ۲ پایگاه هلال احمر این شهرستان به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.
کد خبر: ۷۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 08 April 2019

تابناک رضوی: سَرَخْس، از شهرهای مرزی خراسان رضوی و مرکز شهرستان سرخس است که شمال‌شرقی‌ترین شهر ایران بوده و در نزدیکی مرز ترکمنستان قرار دارد.

با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز با برپایی ۲ پایگاه ثابت و موقت، همگام با سایر شهرستان‌ها به اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت و ارائه خدمات به مسافران نوروزی پرداخته است.

در همین زمینه با مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان سرخس گفت‌وگویی داشته‌ایم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس از فعالیت ۲ پایگاه امداد و نجات هلال احمر این شهرستان در طرح نوروزی ۹۸ خبر داد و گفت: در پایگاه ثابت گنبد‌لی روزانه ۵ نجاتگر و در پایگاه موقت مزداوند روزانه ۴ نیروی نجاتگر خدمت‌رسانی داشتند، همچنین یک چادر برای طرح مسافران نوروزی نیز فعال بود.

محمد رضایی افزود: در طرح نوروزی امداد و نجات ۹۸ جمعیت هلال احمر سرخس، چند عملیات امدادرسانی برای حوادث تصادف و واژگونی خودروی سواری صورت گرفت.

 

انجام ۱۱ عملیات امدادرسانی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر سرخس در طول نوروز۹۸

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر سرخس نیز اظهار کرد: روزانه ۹ نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در ۲ پایگاه موقت مزداوند و پایگاه ثابت گنبدلی حضور داشتند.

مهدی شهرکی یادآور کرد: تاکنون ۱۱ عملیات توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر سرخس برای ۱۰ حادثه تصادف وسایل نقلیه و یک مورد آبگرفتگی انجام شده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عملیات نیروهای جمعیت هلال احمر سرخس امدادرسانی برای تصادف ۲ دستگاه خودرو بود که ۹ مصدوم برجای گذاشت و تمامی نیروهای ۲ پایگاه را درگیر کرد.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر سرخس اظهار کرد: یک عملیات برای آبگرفتگی جزئی انجام شد و تخلیه آب صورت گرفت.

ارائه خدمات سلامت برای مسافران نوروزی

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر سرخس تشریح کرد: در ایستگاه شهید محمدجواد سلیمانی جوانان جمعیت هلال احمر سرخس خیمه نماز و ایستگاه سلامت برپا بود، علاوه بر آن نیز در این مکان رانندگان به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.

زهره مجیدزاده با بیان اینکه در ایستگاه سلامت خدماتی مثل تست قند و فشار خون به مسافران نوروزی ارائه شد، تشریح کرد: توزیع اقلامی همچون کیف کمک‌های اولیه و بروشور بین مسافران نیز از اقدامات دیگر بود.

*** توزیع اقلام غذایی بین ۶۵ خانوار سرخسی

در ادامه مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر سرخس به برگزاری طرح ملی فرشتگان رحمت اشاره کرد و گفت: در آستانه نوروز در قالب این طرح به ۶۵ خانوار شامل ۲۶۰ نفر کمک نقدی شد.

فاطمه افضلی تشریح کرد: ارزش ریالی این کمک‌ها در مجموع ۸ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان بود که توسط سه خیّر و ۲۰ عضو داوطلب هلال احمر تهیه شد و متشکل از اقلام غذایی از جمله مرغ، گوشت ، سویا، عدس، برنج و ماکارونی و رب گوجه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار