معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: در طرح نوروزی امسال بیش از ۸ هزار راننده در پویش به‌رفت عضو شدند و میثاق نامه به رفت( بهبود رفتار ترافیکی) را امضا کردند.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 07 April 2019

تابناک رضوی: شهر تاریخی نیشابور بعنوان شهری کهن در دل سرزمین پهناور و تاریخی خراسان رضوی به مثابه نگینی درخشنده از جاذبه های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است. 

 

شهر نیشابور در 110 کیلومتری غرب مشهد و 768 کیلومتری شرق تهران واقع شده است.

با فرارسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی،جمیت هلال احمر این شهرستان به ارائه خدمات نوروزی پرداخته است. در همین زمینه با مسولان جمعیت هلال احمر این شهرستان گفتگوی انجام شده که در ادامه می خوانید:

 اسماعیل شاه بیگی، معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت:امسال در طرح نوروزی ۴۷ نیروی جمعیت هلال احمر نیشابور در قالب ۲۰۸ نفر روز  به صورت شبانه روزی به مسافران و زائران نوروزی خدمات ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد ۳۲ بسته حمایتی به ارزش ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بین نیازمندان توزیع شده است، بیان کرد: برای کمک به افراد کم برخوردار تعداد  ۳۲ بسته حمایتی شامل اقلامی مانند برنج، ماکارونی، رب گوجه، روغن، کنسرو، حبوبات تهیه شده که بین این خانواده ها توزیع شد

شاه بیگی با اشاره به سیلاب های اخیر در این شهرستان افزود: در این شهرستان ۴ سیلاب اتفاق افتاد که تعداد ۶۰ نفر در مدارس این شهرستان اسکان داده شدند و مواد غذایی و انواع کنسرو نیز در اختیار آنها قرار داده شد.

در طرح نوروزی بیشترین حوادث مربوط به جاده های نیشابور است

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیشابور در ادامه افزود: در طرح نوروزی امسال ۲ پایگاه در این شهرستان فعال بودند که ۱۹۸ نفر روز در مدت ۲۸ اسفندماه تا ۱۶ فروردین  به فعالیت شبانه روزی مشغول بودند.

حمید امیریانی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث در نوروز ۹۸ مربوط به این شهرستان است، افزود: در کل طرح نوروزی در شهرستان نیشابور  ۱۸ حادثه اتفاق افتاد که ۱۰ مورد آن حادثه جاده ای، ۳ مورد حادثه کوهستان، ۵ مورد حادثه سیلاب بوده است. 

وی به امداد رسانی های جمعیت هلال احمر این شهرستان در سیلاب های اخیر به خانواده های روستای آسیب پذیر، اشاره کرد و گفت: در سیلاب های اخیر در شهرستان نیشابور  به ۱۵ خانوار آسیب وارد شد که نیروهای جمعیت هلال احمر  به آنها امدادرسانی کردند.

پیوستن بیش از ۸۰ هزار راننده به کمپین به‌رفت 

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر نیشابور بیان کرد: در طرح نورزی ایمنی و سلامت در شهرستان نیشابور  بیش از ۸۰ هزار راننده و مسافر نوروزی عضو کمپین به‌‌رفت عضو شدند.

 مخدره توزند جانی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده  توسط جوانان جمعیت هلال احمر این شهرستان گفت: بیش از ۳۶ هزار بروشور آگاهی بخش در زمینه سیل و مقابله با مخاطرات طبیعی، نقشه گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شد و همچنین ، کیف کمک های  اولیه، بروشور ، نقشه بوم گردی ودعای سفر نیز در اختیار زائران نوروزی قرار داده شد.

 وی تشریح کرد .در غرفه فرهنگی برای کودکان اقلامی از قبیل کتاب داستان و برگه هایی برای نقاشی توزیع و هدایایی نیز تقدیمشان شد

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر نیشابور با اشاره به استقبال خوب رانندگان از پویش به‌رفت در پایگاه های این شهرستان افزود: بدلیل اینکه مسیر جاده نیشابور در شاهراه ارتباطی مسافران و زائران نوروزی به مشهد مقدس قرار دارد و خیل عظیم مسافران از این مسیر به پابوسی امام رضا(ع) نایل می شوند بیش از ۸ هزار راننده عضو پویش به رفت شدند و به این کمپین پیوستند.

 توزندجانی  با بیان اینکه در آرامگاه خیام، عطار، فلک الافلاک و امامزاده محروق خدمات سلامت ارائه شده ،ادامه داد: در ایستگاه های سلامت هم خدماتی از قبیل  تست فشار خون، کنترل وزن انجام شده است.

وی افزود: یکی از اتفاقات جالب در پایگاه جاده ای این شهرستان حضور ۷ پزشک سویسی بود که به آنها اطلاعات کمپین به رفت داده شد و پس از آشنایی با این طرح به کمپین به رفت پیوستند.  . 

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی ۱۲ تیم سحاب جمعیت هلال احمر نیشابور فعال بودند، ادامه داد: از ابتدای طرح ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه  ۲۰۸ نفر روز در پست های پایگاه های این شهرستان همکاری و مشارکت داشتند.

 حسینی، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر نیشابور ادامه داد: ۳۲ بسته  حمایتی توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان به مبلغ ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تهیه و بین نیازمندان کم برخوردار این شهرستان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار