نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اولویت برای حمایت از سیل زدگان را ارسال کمک های نقدی دانست و از قطع راه دسترسی 72 روستا در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 06 April 2019

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار اعضای ستاد کمک های مردمی قم به سیل زدگان کشور با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از اهداف و فعالیت های این ستاد ارائه کرد.

وی تشکیل ستاد کمک های مردمی در استان ها را لبیکی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده دانست و گفت: این ستاد در شهر مقدس قم با محوریت آیت الله سعیدی تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) و با حضور معتمدین استان و نمایندگان شماری از دستگاه ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

نماینده مردم قم افزود: در بازدیدی که از مناطق سیل زده لرستان داشتیم، حجم تخریب ها و ویرانی ها را فراتر از تصور دیدیم و باید سریعا کار خدمت رسانی و بازسازی مناطق آغاز شود.

امیرآبادی با اشاره به این که قم به عنوان استان معین برای لرستان در نظر گرفته شده است، گفت: حجم خرابی ها و ویرانی های ناشی از سیل بسیار بالاست، 72 روستا از دسترس خارج است و امکان کمک رسانی به صورت زمینی وجود ندارد.

نماینده مردم قم با تاکید بر تسریع در احداث راه های دسترسی و وصل شدن آب و برق این مناطق، گفت: بحمدلله بخش عمده ای از امکانات راه های دسترسی انجام شده است، قول داده اند تا برق و آب روستاها را سریعا وصل کنند.

وی با بیان این که منازل مسکونی قابل استفاده نیست، گفت: باید برای ساخت و سازها برنامه ریزی کنیم، خوشبختانه کمک های اولیه به سیل زدگان داده شده است، برای ادامه نیاز به کمک های نقدی مردمی داریم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به محدودیت منابع دولتی، امیدواریم در قم مدیریت خوبی داشته باشیم تا بتوانیم با عمل به رهنمودهای مراجع تقلید و علما اقدام شایسته ای برای رسیدگی به سیل زدگان داشته باشیم.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: گروه های جهادی متشکل از 150 نفر بسیجی در پلدختر مشغول فعالیت هستند و خدمات رسانی خوبی به سیل زدگان داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار