معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد؛
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 64 هزار خانواده با هدف آمادگی در برابر مخاطرات آموزش‌های مورد نیاز را فراگرفتند.
کد خبر: ۷۳۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 05 April 2019

به گزارش تابناک رضوی، مریم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در کاهش حوادث افزود: حوادث در سه فاز قبل، حین و بعد از بحران بررسی می‌شود و در سیل اخیر، آموزش‌های حین و بعد از بحران صورت گرفت .

وی افزود: در سال گذشته آموزش آمادگی در برابر مخاطرات توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شد و برای حوادث شایعی مانند سیل، زلزله و رعد و برق با مراجعه حضوری به 64 هزار خانواده، آمادگی آنان در برابر این مخاطرات سنجیده شد و آموزش‌های لازم برای مقابله با ان داده شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این طرح در گام اول به پرسنل جمعیت هلال احمر سراسر استان ودر گام دوم به امدادگران و نجاتگران، جوانان،  و در گام سوم به داوطلبان و سایر افراد و گروه‌هایی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارند آموزش‌های مورد نیاز ارائه شد.

یوسفی اضافه کرد: خانواده‌های پرسنل جمعیت هلال احمر استان، جوانان، سربازان و هیئت‌های مذهبی به ترتیب اولویت بعدی در این طرح آموزش‌های مورد نیاز را فرا میگیرند.

وی با اشاره به افزایش شاخص آمادگی، اظهار کرد: شاخص‌ها توسط خانواده‌ها تکمیل شده و خوشبختانه پس از آموزش‌ها شاهد افزایش آمادگی همگانی و آگاهی هستیم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در سال 98 ضمن تداوم و تقویت دوره‌های برگزار شده در سال قبل، آموزش‌های همگانی و ضمن‌خدمت کارکنان برای پرسنل نیز با هدف آمادگی در زمان‌های اضطراری مطابق اساسنامه جمعیت هلال احمر در شرایط‌های خاص و بحرانی برگزار می‌شود.

یوسفی ادامه داد: برای دوره‌های آموزش غیرحضوری به افراد این آمادگی را داریم تا این دوره‌ها را به‌شکلی هدفمند و اثربخش برگزار کنیم و بسترسازی لازم در راستای برگزاری موفق این دوره‌ها را از هم‌اکنون در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از اهداف کلی در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش‌های همگانی به شهروندان است.

مسئول دبیرخانه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته و در بحث آموزش‌های پایه داوطلبی و کمک‌های اولیه امدادی بیش از 30 هزار نفر این آموزش‌ها و مهارت‌های به‌روز امدادی را با هدف فرهنگ خودامدادی آموختند.

یوسفی همچنین با اشاره به اقدامات اطلاع‌رسانی و حساس‌زایی عموم شهروندان، افزود: به منظورآگاهی‌رسانی و ایجاد حساسیت در میان عموم شهروندان اقدامات خوبی شد و از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به توزیع بروشور و تولید انیمیشن و اینفوگرافی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 دوره آموزشی مهارتی و دانش‌افزایی برای کارکنان نیروهای جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، بیان کرد: 12 دوره آموزش‌های تخصصی نیز باهدف ارتقای مهارت نجاتگران برگزار کردیم؛ همچنین در کنار آن برگزاری دوره‌های تربیت مربی کمک‌های اولیه و بازآموزی برای مربیان انجام شده است.

یوسفی افزود: در اواخر سال گذشته و پیش از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی 98، دوره‌های بازآموزی اطلاعات و مهارت نجاتگران برگزار شد و 600 شرکت‌کننده در این دوره‌ها اطلاعات خود را به‌روز رسانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار