مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد؛
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی امسال تا این لحظه تعداد 563 هزار و 523 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 791 مورد آن منجر به عملیات شد.
کد خبر: ۷۳۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 05 April 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن گودرزی به مقایسه آمار تماس‌ها به مرکز EOC استان در عملیات‌های امدادی سفرهای نوروزی 98 پرداخت و گفت: از  از 23 اسفند ماه 97 تا 15 فرودین ماه 98 تعداد 563 هزار و 523 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 791 مورد آن منجر به عملیات شد و با توجه به سیل‌های امسال در سطح استان و کشور 29 عملیات امدادی خراسان رضوی به سیل‌زدگان استان بود.

وی افزود: همچنین در مدت مشابه سال گذشته و از 24 اسفند ماه 96 تا 11 فروردین ماه 97 تعداد 152 هزار و 947 تماس داشتیم که از این میزان 700 تماس آن منجر به عملیات شده بود که یک مورد آن با موضوع سیل و آبگرفتگی بود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های صورت گرفته با مرکز EOC خراسان رضوی حوادث جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی و شهری به ترتیب با 103، 29 و 18 تماس بیشترین میزان تماس‌ها را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به لحاظ میزان حادثه گزارش شده به تلفن 112 جمعیت هلال احمر در رتبه هشتم کشور و رتبه دوم کشور در تماس‌های منجر به عملیات بوده است و در مدت مشابه سال گذشته هم حوادث جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی و کوهستان به ترتیب با 115، 14 و 12 حادثه بیشترین میزان تماس‌ها را داشتند.

گودرزی تصریح کرد: تا پایان روز بیست‌و یکم سفرهای نوروزی امسال بیشترین میزان تماس‌ها با 1396 تماس و 5 ساعت و 44 دقیقه و 37 ثانیه مکالمه را در روز سوم فروردین ماه 98 و کمترین میزان تماس‌ها با 663 تماس و 2 ساعت و 22 دقیقه و 35 ثانیه مکالمه را در روز بیست‌وسوم اسفند ماه 97 داشته‌ایم؛ همچنین در این مدت تماس‌های مرتبط با موضوعات حوادث جاده‌ای، شهری و سیل و آبگرفتگی بیشترین علل مکالمات برقرار شده مردمی با تلفن امدادی 112 بوده است.

وی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی 112، تأکید کرد: روزانه به طور میانگین 1325 تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از 20 درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است و این اقدام ناشایست سبب عدم حضور و یا تأخیر نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در طرح نوروزی امسال میزان مزاحمت‌ها و تداخل تلفنی 30 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کاهش این تلفن‌ها نشان از افزایش فرهنگ عمومی و حقیقی شدن تلفن‌های ورودی به مرکز EOC است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار