رییس مجلس شورای اسلامی گفت:دنبال منابع جدیدی برای تامین خسارات وارد شده ناشی از سیل در استان های مختلف هستیم.
کد خبر: ۷۳۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 04 April 2019

علی لاریجانی امروز در سفر به خوزستان، از آخرین وضعیت سد کرخه در اندیمشک بازدید کرد. 
  
به گزارش"تابناک" وی در این بازدید با مسوولان و کارشناسان این سد درخصوص آخرین وضعیت دریچه های این سد، میزان دبی ورودی و خروجی آن و همچنین فضای خالی مخزن گفت و گو و در جریان آخرین وضعیت قرار گرفت. 
  
در حال حاضر خروجی سد 2000 مترمکعب بر ثانیه و میزان ورودی 2500 متر مکعب بر ثانیه است. 

علی لاریجانی اظهار کرد: گفتگوهایی در خصوص کاهش خسارت به مردم و تنظیم خروجی آب سدها که یک مرتبه با حجم عظیمی از آب مواجه نشویم، صورت گرفته و می‌گیرد.

وی افزود: استاندار و دیگر مسئولان به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و با نظرات کارشناسی و مشاوره افراد متخصص در این مدت به خوبی عمل کردند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه پیش بینی‌های بارش باران را نمی‌توان ۱۰۰ درصدی دانست، گفت: یک قسمت‌هایی لاجرم حجم خروجی مخازن باید افزایش پیدا کند وقتی ورودی سد بالا باشد. تمهیداتی انجام شده که خسارت‌های وارده به احشام، زمین‌های کشاورزی و مسکن مردم جبران شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ساختمانی از مردم از بین رفت باید هزینه آن پرداخت و وام‌های ارزان قیمت برای کارهای اقتصادی به مردم پرداخت شود.

لاریجانی با اشاره به کارشناسی شدن میزان خسارت‌های وارده به استان‌ها گفت: این حجم از خسارت‌های وارد شده آن هم در ابتدای سال اصلاً قابل پیش بینی نبود و برای همین یک منبع اعتباری برای پرداخت خسارت‌ها به مردم سیل زده جدای از بودجه سال ۹۸ تعیین می‌کنیم که مذاکرات اولیه با دولت انجام و منابع قابل وصول و واقعی را درنظر گرفتیم.

وی گفت: در این تعطیلات که مسئله سیلاب به برخی استان‌های کشور خسارت وارد کرد، مذاکراتی بین مجلس و دولت وجود داشته و دستگاه‌های مختلف تعطیل نبودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جلسه‌ای برگزار کردند و از همه مدیران و مسئولان دعوت شد، افزود: اولین مبحث تأمین نیازهای مردم و بعد هم پرداخت خسارت بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه وضعیت خوزستان متفاوت از دیگر استان هاست، تصریح کرد: باید آب‌های وارد شده به مخازن سدهای خوزستان را به نحوی مدیریت کرد که هم به سد آسیب وارد نشود و هم در عین حال به مردم آسیب کمتری وارد شود.

در این بازدید استاندار خوزستان، نماینده های شهرستان های دزفول و شوش و جمعی از مسوولان کشوری و استانی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار