بیش از 2 هزار عضو پایگاه‌های جوانان هلال احمر خراسان رضوی در 38 ایستگاه فعال استان در ایام نوروز 98 به زائران نوروزی امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کردند و نقشی کلیدی در سلامت آنان و سفرهای ایمن شان داشتند.
کد خبر: ۷۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ 02 April 2019

تابناک رضوی: در ایام نوروز 98 با توجه به اینکه در اکثر نقاط کشور به‌ویژه استان‌های شمالی و جنوبی وقوع سیل را داشتیم، بیشترین میزان ترددها را در خراسان رضوی داشتیم و خوشبختانه باوجود آنکه پرترددترین استان کشور بودیم، کمترین حوادث جاده‌ای را داشتیم و این مهم حاصل تلاش‌های کلیه خادمان مردم در طرح نوروزی 98 به‌ویژه فعالان حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بوده است.

در نوروز امسال 38 ایستگاه جوانان شامل 23 ثابت و 15 سیار با 180 نیروی روزانه و بیش از 2 هزار نفر نیروی جوانانی مجموع که اکثر آنان جزو نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر استان هستند در مبادی ورودی شهرها و مکان‌های پرتردد سطح استان همچون مناطق پر گردشگر فعال هستند.

در آمار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که 26 پُست ایمنی و سلامت فعال بود، افزایش 12 ایستگاه را در این حوزه داشتیم و در این ایستگاه‌ها روزانه 180 نفر و در مجموع بیش از 2 هزار نفر همکاری دارند و این مهم نشان از اهمیت ویژه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به اقدامات پیشگیرانه و آگاهانه حوزه جوانان این مجموعه که خوشبختانه اثرگذار هم بوده دارد.

بی‌شک موفق‌ترین طرح نوروزی حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی پویش بهرفت در تمامی 38 ایستگاه جوانان استان بود و نیروهای جوانانی در غرفه‌های این حوزه در این پایگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان داشتند تا فرزندان به عنوان همیار هلال در جمع خانواده اثرپذیری مطلوب را داشته باشند و بی‌شک آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها اگر از سنین کودکی باشد بسیار اثربخش‌تر از سایر سنین است.

در جهت آشنایی بیشتر و بهتر با فعالیت‌های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به سراغ جمعی از فعالان این حوزه رفتیم که حاصل گفت‌وگوی صمیمانه ما را در ادامه می‌خوانید:

آرزو ابراهیمی، مسئول پایگاه جوانان طرقبه، گفت: پست جوانان طرقبه روزانه 12 ساعت و از ساعت 7 صبح تا 7 شب فعال است و در هر روز 3 نفر و در مجموع 9 نفر همکاری دارند و استقبال مردمی از این پست که در یک منطقه گردشگری واقع شده بسیار بالا است.

وی فعالیت جوانان این پست از 28 اسفند ماه 97 آغاز شده و تا 16 فروردین ماه 98 ادامه و اوج فعالیت این نیروها در روز طبیعت است و با توجه به گستردگی برنامه‌های این روز کلیه نیروها در روز طبیعت در پست خدمتی خود حاضر هستند.

مسئول پایگاه جوانان طرقبه با بیان اینکه در این پست کمپین بهرفت و غرفه‌های سلامت، راهنمای زائر و غیره فعال است، خاطرنشان کرد: مهمترین اثرپذیری را در بهرفت داشتیم که خوشبختانه نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و خراسان رضوی به عنوان پرترددترین استان کشور در نوروز 98، کمترین حوادث جاده‌ای را داشته است و این مهم نشان از اثرپذیری بالای بهرفت در استان امام رضا(ع) دارد که با تقدیر ویژه دبیرکل و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: بسیار خوشحالیم که تلاش‌های خادمان مردم اینگونه در سلامت مسافران نوروزی اثرگذاری بوده و موجب افزایش قوت و دلگرمی ما هم شده و بی‌حادثه بودن سفرهای مردم خستگی را از تن نیروهای هلال احمر در آورده است.

وی بیان کرد: امیدواریم که فرهنگ‌سازی رانندگی به‌گونه‌ای در جامعه ترویج یابد که نیاز به گرفتن امضا و تعهد از رانندگان در کمپین‌های بهرفت نباشد و برای عموم رانندگان به عنوان یک وظیفه و تکلیف بی‌امضاء و تعهد باشد و این فرهنگ‌سازی به نسل‌های بعد هم به‌خوبی منتقل گردد.

همچنین مصطفی کیانی‌مقدم، عضو پایگاه جوانان طرقبه، گفت: کسی که در جمعیت هلال احمر به‌صورت داوطلبانه به مردم خدمت می‌کند از چیزهای زیادی گذشته و از تفریحات خود و حضور کنار خانواده‌اش گذشته است و به اینجا آمده تا به مردم خدمت کند.

وی افزود: اینجا یک آرامش و چیزهایی دیده که ارزش معامله‌کردن دارد، مثل شادی مردم و وقتی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم همچون بچه‌هایی که با خنده و شادی و با لبخند رضایت از پستها خارج می‌شوند بسیار خوشنودیم.

عضو پایگاه جوانان طرقبه با بیان اینکه من و تمامی همکارانم رضایت خودمان را در شادی دیگران می‌بینیم، خاطرنشان کرد: کسانی که در هلال احمر خدمت می‌کنند بیشتر از اینکه به‌دنبال پول و آرامش شخصی خود باشند در راه تسکین آلام بشری و خدمت رساندن به مردم تلاش می‌کنند.

کیانی‌مقدم با بیان اینکه از سال 88 افتخار خدمت در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را دارم، اضافه کرد: مدت 10 سال است که با این مجموعه همکاری دارم و خدماتی که در طرح‌های نوروزی داشته‌ایم بسیار اثرپذیر بوده و از این بابت بسیار خوشنودیم که نقش موثری درسلامت سفر داشته‌ایم.

وی بیان کرد: یک نمونه موفق فعالیت‌های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر پویش بهرفت بود که طی 2-3 روز اخیر از سوی دبیرکل و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور 5 استان برتر کشور اعلام شد و در راس آن‌ها نام خراسان رضوی می‌درخشید و از این اتفاق خوشحالیم و با وجود آنکه بیشترین تردد در خراسان رضوی بود، این استان به لطف الهی و عنایات خاص امام رضا(ع) کمترین میزان حادثه را داشته است؛ این نشان می‌دهد که همکاران ما به نحو احسن وظیفه خود را انجام دادند و پای کار بودند.

کیانی‌‍مقدم گفت: هر چقدر هم که تلاش شود وقتی کاری دلی انجام نشود تأثیری ندارد، همکاران ما از ته قلب و صمیم دل کار کردند و این تاثیرگذاری بسیار قابل توجه بوده معتقدیم که باید جاده هم به عنوان بخشی از سفر لحاظ شود و باید از منظره‌های جاده هم استفاده شود و فقط چشممان به مقصد نباشد تا سفری ایمن و بی‌حادثه داشته باشیم.

سیدجلال موسوی، مسئول پایگاه جوانان منطقه کوهسنگی مشهد، اظهار کرد: از مجموع 38 پست ثابت و سیار جوانان خراسان رضوی یک پُست ثابت و یک پُست سیار آن در پارک کوهسنگی مشهد که پرتردد این شهر بوده واقع شده و این پُست‌ها به زائران نوروزی امام رضا(ع) ارائه خدمت دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 98 روزانه 5 نفر در دو پست ثابت و سیار کوهسنگی فعالیت دارند، افزود: در مجموع اجرای این طرح 15 نفر از جوانان مشهدی که اکثر آن‌ها به‌صورت داوطلبانه در طرح نوروزی 98 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همکاری دارند به عنوان همیار جوان در این پست‌ها به مسافران نوروزی خدمات مورد نظر را ارائه می‌کنند.

مسئول پایگاه جوانان کوهسنگی با بیان اینکه روزانه بالغ بر هزار مراجعه‌کننده در این پایگاه داریم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این طرح ایجاد شرایطی آرام و ایمن برای مسافران و میهمانانی است که به شهر و استان امام رضا(ع) سفر می‌کنند.

همچنین زهرا فردوسی، عضو گروه جوانان جمعیت هلال احمر مشهد در پایگاه کوهسنگی، بیان کرد: در راستای ایمنی در سفر تلاش شده که به مسافران توجه بیشتری شود تا سفری ایمن‌ و بی‌حادثه داشته باشند و با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم، نیاز به کار امدادی کمتر از نوروزهای سال‌های قبل باشد.

وی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های نماز جهت اقامه نماز اول وقت زائران و گردشگران نوروزی، ایجاد فضاهای دوستدار کودک، برپایی ایستگاه‌ سلامت و برپایی ایستگاه راهنمای زائر بخشی از فعالیت‌های این پُست‌ها بوده که توسط جوانان هلال احمر در پُست‌های ثابت و سیار نوروزی منطقه کوهسنگی مشهد انجام می‌شود.

فردوسی برنامه بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) را نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این طرح در جهت انجام شایسته کمپین ملی نه به تصادفات اعلام کرد و گفت: در راستای این برنامه با هدف حساس‌سازی مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و مراقبت و حفظ ایمنی در سفر، آموزش‌های مربوط به آداب و رفتار اجتماعی، فن بیان و مهارت‌های کلامی به جوانان عضو داده شده تا با انتقال صحیح این آموزش‌ها به گردشگران و مسافران، سفرهای نوروزی با کمترین تصادفات و خطرها انجام شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار