رئیس جمعیت هلال احمرچناران گفت: از ابتدای طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافرین خوشبختانه دراین شهرستان هیچ گونه حادثه جاده ای نداشتیم.
کد خبر: ۷۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 01 April 2019

تابناک رضوی: با شروع تعطیلات نوروزی و آغازسفرهای نوروزی نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان چناران نیزمانند سایرشهرستانهای استان ازطریق پایگاه های امداد و نجات بین شهری ی آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستند.

شهرستان چناران در50 کیلومتری شمال غربی شهرمشهد واقع شده است که در ادامه با مسولان جمعیت هلال احمراین شهرستان گفتگوی کردیم که درادامه می خوانید:

رئیس جمعیت هلال احمرچناران اعلام کرد: امسال درطرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافرین دراین شهرستان خدماتی از قبیل پارک زائر، ایستگاه سلامت،غرفه دوست دارکودک، به رفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) رابه مسافران و زائران نوروزی ارائه می شود.

علی مسعودی با اشاره به اینکه 3 پایگاه امداد و نجات بین شهری در این شهرستان فعالیت می کنند،افزود: درپست جوانان جمعیت هلال احمراین شهرستان 4 نفردرحال فعالیت هستند وروزانه نیز 15 امدادگر به صورت شبانه روزی به مسافران و زائران خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه امروز گزارش آب گرفتگی درمنطقه ی اخلمد داشتیم که نیروهای امدادی جمعیت هلال احمراز پایگاه این شهرستان به منطقه گزارش شده یک تیم اعزام کردیم.

مسعودی افزود: 40 بسته حمایتی بین افراد کم برخورداراین شهرستان شامل مواد غذایی برنج، روغن، ماکارونی به ارزش 3 میلیون تومان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمرچناران  ادامه داد: 2 پایگاه موقت امدادی و جاده ای نیزدر این شهرستان فعال است که یک پایگاه در منطقه کوهستانی قرار دارد وبه مسافران امدادرسانی و ارائه خدمات می دهد.

مسعودی بیان کرد: تجهیزات امدادی و جاده ای پایگاه ها شامل یک دستگاه آمبولانس، یک خودرو پی کاپ،ست نجات و تجهیزات آن در جاده های این شهرستان فعال هستند.

مشارکت شبانه روزی 16 نیروی جمعیت هلال احمر چناران

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر چناران گفت: یک پایگاه سیارموقت در ایام طرح نوروزی در شهرستان چناران فعال است که با 5 نیرو به صورت شبانه روزی به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.

نوید قصابان ادامه داد: 16 نفر به صورت شبانه روزی در پایگاه های امداد و نجات بین شهری این شهرستان مشارکت دارند.

وی بیان کرد: در 28 و 29 اسفندماه  گذشته با توجه به اعلام نیاز یک گروه نیروی پشتیبان به محور درگز به سمت قوچان اعزام شد.

استقبال مسافران از طرح "به رفت"

همچنین امور جوانان جمعیت هلال احمر چناران گفت: درطرح پویش به رفت از ابتدای امسال تاکنون 86 نفرمیثاق نامه این طرح را امضا کرده و متعهد شدند تا رفتارهای ترافیکی خود را بهبود ببخشند.

شهردار، فرماندارو گروه مردمی در این پویش مردم در این طرح به صورت فعال شرکت کردند.

 محمد پیله چیان با اشاره به عضویت ادامه داد: 62 نفر روز جوان داوطلب  ازابتدای طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافرین در این شهرستان همکاری و مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمراین شهرستان افزود: برپایی خیمه نماز، غرفه دوستدارکودک، ایستگاه های سلامت، توزیع نقشه، کارت همیارهلال، اهدای کیف کمک های اولیه، بروشور و ایستگاه نقاشی خانواده هلال احمرازجمله اقدامات فرهنگی پایگاه های جمعیت هلال احمر این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار