رئیس جمعیت هلال احمر تایباد اعلام کرد؛
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در آستانه سال نو بیش از 270 سبد غذایی به ارزش 110 هزار تومان در میان افراد کم‌برخوردار تایباد توزیع شد.
کد خبر: ۷۳۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 01 April 2019

تابناک رضوی: شهر تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده‌ و ۱۸ کیلومتر با مرز بین‌المللی افغانستان فاصله دارد، در واقع پل ارتباطی بین ایران و افغانستان محسوب می‌شود.

همزمان با آغاز طرح ایمنی و سلامت نوروزی، جمعیت هلال احمر تایباد علاوه بر ارائه خدمات به هموطنان، به مهاجران خارجی که از این مرز تردد دارند نیز خدمات‌دهی می‌کند.

 

غلامرضا صیادی، رئیس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 23 اسفند 97 توسط هلال احمر تایباد، گفت: در این راستا 2 پایگاه امداد جاده‌ای با حضور امدادگران و نجاتگرانی که دوره‌های بازآموزی را طی کرده‌اند، برپا شده است.

صیادی اظهار کرد: در روز اول فروردین در گمرک دوغارون که مرز تایباد و افغانستان قرار دارد، مسافران خارجی و مهاجران مورد استقبال اعضای هلال احمر قرار گرفتند.

وی افزود: در پست ایمنی و سلامت که در میدان امام رضا(ع) واقع شده و شامل خیمه نماز، غرفه دوستدار کودک و خدمات سلامت است، بیش از 700 قلم نقشه و بروشور و محصولات بین مسافران توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به اینکه در سبد غذایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و از کارافتاده بیش از 270 سبد غذایی به ارزش 110 هزار تومان اختصاص داده شد، یادآور شد: اقدام نوین دیگر این بود که کارآفرینی را مد نظر قرار دادیم و برای بیش از 35 خانوار کارگاه‌های حوله‌بافی خریداری شد که ماهیانه 750 هزار تومان درآمد دارند.

* فعالیت 2 پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر تایباد

ناصر رضایی، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر تایباد نیز از فعالیت 2 پایگاه امداد جاده‌ای به‌نام‌های شهید عباسیان و شهید افراسیابی خبر داد و بیان کرد: پایگاه شهید عباسیان مجهز به یک دستگاه آمبولانس تویوتا لندکروز و پایگاه شهید افراسیابی شامل 70 روز نفر پرستار، نجاتگر و پرسنل است.

رضایی در ادامه یادآور شد: حوزه صفر نجات تایباد به تربت جام با نام شهید تکلو نیز مجهز به یک دستگاه آمبولانس است.

 

*** نقش اثرگذار هلال احمر در سلامت مسافران نوروزی با کمپین بهرفت

داوود مرغزاری، مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر تایباد نیز از برپایی یک ایستگاه ثابت جوانان هلال احمر در ورودی تایباد در محل میدان امام رضا(ع) خبر داد و افزود: روزانه 4 نفر و در مجموع 18 نفر در این ایستگاه همکاری دارند.

مرغزاری با بیان اینکه روزانه 200 نفر به این ایستگاه مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: غرفه راهنمای زائر و سلامت و همچنین فضای دوستدار کودک نیز در این ایستگاه آماده شده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری کمپین بهرفت در کاهش چشمگیر حوادث تایباد اشاره کرد و گفت: این مهم نشان از اثرپذیری هلال احمر در به سلامت رسیدن مسافران نوروزی به مقاصدشان است.

 

* جمع‌آوری کمک‌های مردم تایباد برای سیل‌زدگان شمال کشور

صدیقه اسدیان، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر تایباد تشریح کرد: در قالب طرح فرشتگان رحمت 50 بسته غذایی هر یک به ارزش 110 هزار تومان شامل برنج، ماکارونی، رب، حبوبات و گوشت میان افراد کم برخوردار توزیع شد.

اسدیان ادامه داد: همچنین 159 حواله 50 هزار تومانی برای خرید پوشاک که در مجموع با ارزش 79 میلیون و 500 هزار تومان با کمک خیران تهیه شده بود، میان خانواده‌های محروم توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز 2 پایگاه با حضور 16 عضو داوطلب به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال کشور پرداخت، گفت: برای امروز نیز 6  پایگاه که 3 پایگاه آن در مساجد شهر و 3 پایگاه در روستاهای مشهدریزه، کاریز و خیرآباد مستقر هستند، با حضور 12 عضو داوطلب به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار