البته از شخص نامتعادلی نظیر امیر تتلو انتظار رفتار طبیعی نمی‌رود، چه رسد به حفظ آبرو و اعتبار ایران و دیگر شهروندان ایرانی‌ اما در مقابل آن گروه که در کنسرت چنین شخصی حضور یافتند و زمینه رقم زدن این وضعیت را فراهم ساختند، باید با خود بیاندیشند که آیا واقعاً ارزشش را داشت و آیا اساساً آنچه در آن حضور یافتند، کنسرت بود؟!
کد خبر: ۷۲۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 30 March 2019
رفتارهای نامتعارف یک خواننده تا حدی خارج از اصول اخلاقی بود که گروهی از مردم گرجستان مقابل سفارت ایران در تفلیس تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به این رفتارها ابراز داشتند؛ اعتراضاتی که باعث شد سفارت ایران در گرجستان با صدور بیانیه‌ای ضمن دلجویی از معترضان، از رفتارهای این خواننده زیرزمینی تبری بجوید و بدین ترتیب رفتار یک شخص تا این سطح تبعات منفی در پی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ گرجستان در سال‌های پیشین با ایران در سطح روادید فرودگاهی کاهش تشریفات داشت و زمینه کسب اقامت آن برای ایرانی‌ها نیز تسهیل شده بود و به همین دلیل سیل ایرانی‌هایی که برای اقامت یا پناهندگی به گرجستان رفتند، طی چند سال قابل توجه بود و جمعیت قابل ملاحظه‌ای از ایرانی‌ها ساکن گرجستان شدند. یکی از انگیزه‌های ایرانی‌ها، افق پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپاست؛ مسئله‌ای که بی‌شک ارزش پاسپورت و سرمایه در گرجستان را افزایش می‌دهد و دور از انتظار نیست که این اتفاق در بلندمدت رخ دهد.
 
بیانیه سفارت ایران در گرجستان درباره یک کنسرت

مسئولان این کشور از چندی پیش تغییر رفتار دادند و روند صدور ویزای فرودگاهی را متوقف کردند؛ تصمیمی که از سوی ایران بی‌واکنش نبود. از سوی دیگر به لحاظ گرایشات مذهبی، مردم گرجستان عمدتاً از شاخه کریستین ارتدکس مسیحی هستند و این شاخه جزو گرایش‌های مذهبی مسیحیت محسوب می‌شود و به همین دلیل رعایت شعائر آنها در سفر به گرجستان منجر به جلب احترام متقابل و عدم رعایت نیز می‌تواند با واکنش‌هایی همراه شود.
 
در این میان و با وجود این حساسیت‌های مذهبی، امیر مقصودلو مشهور به «تتلو» که پس از متواری شدن از ایران به ترکیه رفت و برگزاری کنسرتش در ترکیه شکست خورد، این بار چهارم فروردین برای گروهی از ایرانی‌ها در گرجستان کنسرت گذاشت و البته این برنامه شبیه هر چیزی بود به جز کنسرت. نوع رفتار حاضران در این کنسرت در کنار رفتارهای نامتعارف امیر تتلو از جمله به کار بردن مکرر الفاظ به شدت رکیک، مصرف مواد مخدر و تشویق حاضران به مصرف مواد مخدر منجر به واکنش عمومی در تفلیس شد و جمعی از مردم گرجستان در مقابل سفارت ایران در تفلیس تجمع و به رفتارهای این خواننده اعتراض کردند.
 
این اعتراضات واکنش سفارت ایران در گرجستان را در پی داشت و سفارت کشورمان در تفلیس در بیانیه‌ای، تاکید کرد: «نظر به رنجش و واکنش گروهی از مردم گرجستان که به دنبال برخی رفتارهای خارج از اخلاق و قانون به اصطلاح یک خواننده ایرانی در جریان برگزاری کنسرت در شهر تفلیس ایجاد شده است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ضمن ابراز تأسف از اقدام انجام شده و به منظور آگاهی افکار عمومی اعلام می‌نماید: این سفارت و دولت ایران هیچگونه ارتباطی با سفر و برگزاری کنسرت این فرد در تفلیس نداشته و از عاملان سفر و برگزار کنندگان کنسرت مذکور کاملاً بی‌اطلاع می‌باشد.
 
بیانیه سفارت ایران در گرجستان درباره یک کنسرت
 
شایان ذکر است فرد مذکور در حال حاضر به دلیل جرایم مرتکب شده دارای پرونده قضائی در ایران می‌باشد. مردم فهیم گرجستان به طور شایسته از روابط دیرینه تاریخی، دوستانه و پیشینه فرهنگی دو ملت آگاه بوده و قطعاً حساب رفتارهای غیراخلاقی و ناهنجار برخی افراد بزهکار که آگاهانه و یا ناگاهانه با بی‌احترامی به ارزشهای اخلاقی، فرهنگی و قوانین و مقررات دو کشور اسباب رنجش خاطر و واکنش منفی افکار عمومی دو ملت را فراهم می‌آورند از فرهنگ و تمدن دیرینه ایرانی جدا دانسته و آنرا نمونه‌ای از جامعه اخلاق‌مدار ایرانی نمی‌داند.

بدیهی است مردم ایران همواره با احترام به قوانین، مقررات و فرهنگ ملت گرجستان، مردم این کشور را دوستان تاریخی خود دانسته و همواره از توسعه مناسبات فرهنگی و تاریخی دو کشور استقبال می‌نمایند. این‌گونه رفتارهای غیراخلاقی و نامتعارف به هیچ وجه در تناسب با فرهنگ ملت و جامعه اخلاق‌مدار ایرانی نبوده و فرهنگ غنی ایرانی برآمده از تمدن مشترک دو کشور در تنافر کامل با هرگونه بداخلاقی افراد هنجار شکن و متخلف می‌باشد.»؛ ادبیاتی که نشان می‌دهد سفارت ایران در تفلیس متوجه ابعاد منفی اقدامات این خواننده زیرزمینی شده و اعتراضات غیرقابل چشم پوشی بوده است.
 
البته از شخص نامتعادلی نظیر امیر تتلو انتظار رفتار طبیعی نمی‌رود، چه رسد به حفظ آبرو و اعتبار ایران و دیگر شهروندان ایرانی‌ اما در مقابل آن گروه که در کنسرت چنین شخصی حضور یافتند و زمینه رقم زدن این وضعیت را فراهم ساختند، باید با خود بیاندیشند که آیا واقعاً ارزشش را داشت و آیا اساساً آنچه در آن حضور یافتند، کنسرت بود؟!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار