نهمین روز نوروز در حالی آغاز شده که بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی٬ از اواخر امروز تا ظهر فردا پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور انتظار می‌رود و افزون بر آن٬ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشورمان٬ دورنمای روز‌های پربارشی را ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۷۲۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 29 March 2019
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، نهمین روز نوروز در حالی آغاز شده که بر اساس پیش بینی های هواشناسی٬ از اواخر امروز تا ظهر فردا پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور انتظار می رود و افزون بر آن٬ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشورمان٬ دورنمای روزهای پربارشی را ترسیم می کند.
 
وضعیتی که موجب شده پلیس راهور از مردم بخواهد از سفر به ۵ استان غرب کشورمان پرهیز کنند؛ پرهیزی که توصیه شده در روزهای ۱۱ و ۱۲ به شکل کلی تر رعایت شده و مردم از سفر در این روزها پرهیز نمایند چراکه احتمال گرفتاری در محور‌ها به دلایلی، چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد.
 
آخرین وضعیت ترافیک
 
سرهنگ نادر رحمانی٬ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت راه‌های کشور را این گونه تشریح کرد: در حال حاضر ترافیک در عوارضی تهران- قم، کرج -قزوین، قزوین- رشت و زنجان پرحجم و در سایر محور‌ها ترافیک روان است.

وی افزود: در اغلب محور‌های استان مازندران، بارش باران را شاهدیم و در محور آستارا- اردیبل در استان گیلان، مشهد- خواف در استان خراسان رضوی بارانی است و گرفتگی در ارتفاعات آذربایجان شرقی مشاهده می‌شود. همچنین تردد در محور اسالم به خلخال با زنجیر چرخ الزامی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن توصیه اکید به هموطنان مبنی بر آنکه روز‌های ۱۱و۱۲ فروردین ماه روز‌های مناسبی برای سفر بویژه به سمت استان‌های جنوبی، غربی و جنوب غربی نیستند گفت: تمام محور‌ها از فردا، دهم تا دوشنبه دوازدهم، به جز استان سیستان و بلوچستان، درگیر باران و برف هستند و ارتفاعات برفی است. 

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۹ فروردین ۹۸
 
آخرین وضعیت آب و هوا

احد وظیفه٬ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور  گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۹ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق یزد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ظهر امروز (۹ فروردین) از سمت شمال غرب و غرب بارش‌هایی به صورت پراکنده آغاز می‌شود و تا اواخر وقت این روز سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد. فردا (۱۰ فروردین) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و علاوه بر شمال غرب و غرب در مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و به تدریج سمنان را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه فردا نیز همچنان در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور فعال است و بارش‌های شدیدی در این نواحی رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین قبل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور و از اواخرفردا (۱۰ فروردین) تا قبل از ظهر یکشنبه (۱۱ فروردین) به سبب وزش باد شدید روی عراق پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب کشور دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود:
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۹ فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۹ فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۹ فروردین ۹۸
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار