شهردار تبریز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان:
شهردار تبریز گفت: در بازدیدی که روز دوم فروردین از بازار تبریز داشتم تقریبا به جز راسته کفاشان سایر بخش های بازار بسته بود.
کد خبر: ۷۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 28 March 2019

ایرج شهین باهر در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه در راسته کفاشان نسبت به سال گذشته واحدهای صنفی بیشتری دایر است، گفت: با وجود اینکه سال گذشته از اصنافی که در بازار فعال بودند تقدیر کردیم اما باز هم بخش عظیمی از بازار تعطیل بود.

او ادامه داد: سال گذشته احیا و مناسب سازی بازار از اولویت های شهرداری بود و برای سرای های بازار هزینه زیادی کردیم اما متاسفانه این محل ها در ایام تعطیلات بسته بود.
شهین باهر با تاکید بر اینکه عمده افرادی که به تبریز می آیند قصد دارند بازار را بینند گفت: کارمندی که تنها ۴ روز فرصت دارد تبریز را ببیند با بازار بسته مواجه می شود و این مهمترین نقص شهر تبریز در ایام تعطیلات است.
شهردار تبریز افزود: عمده مساجد و سرویس های بهداشتی بازار به جز مسجد جامع تعطیل بود و این امر موجب گلایه گردشگران بود و امیدواریم مسئولین ذیربط این موضوع را بررسی کنند.
شهین باهر در ادامه با بیان اینکه ۴۵ روز پیش در شهرداری تبریز کمیته ویژه استقبال از نوروز تشکیل شد گفت: ما با درک این موضوع که نقش شهرداری در استقبال از گردشگران نوروزی بسیار زیاد است اقدام به تشکیل این کمیته کردیم.
او ادامه داد: در جلسات این کمیته کلیه مدیران شهری مرتبط با حضور گردشگر حضور داشتند و ماموریت ها و وظایف هر کدام به آنها ابلاغ شد.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در این ایام به صورت مشخص روزانه دو نوبت شهر تبریز نظافت می شود گفت: کلیه مسیرهای گردشگری تا ورودی های شهر توسط عوامل خدمات شهری شهرداری نخاله برداری شد تا چهره شهر برای استقبال از میهمانان آماده شود.
شهردار تبریز با اشاره به استقرار هفت ایستگاه نوروزی در ورودی های شهر تصریح کرد: در این ایستگاه ها، کارواش رایگان، غرفه های فروش سوغات، موتورسواران راهنمای گردشگری، سرویس بهداشتی، اینترنت پرسرعت رایگان و نمازخانه مجهز استقرار یافت تا میزبانی شایسته ای از میهمانان انجام شود.
او افزود: همچنین در این ایستگاه ها اقلامی مانند کیسه زباله خودرو، لوح فشرده اشعار استاد شهریار و نقشه تبریز بین میهمانان توزیع می شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه موزه های شهرداری تبریز با تمام توان در حال فعالیت هستند گفت: ۱۵ دستگاه خودرو از من بپرس در ورودی های شهر و اماکن پرتردد و ۲۲ دستگاه اتوبوس تبریز گردی به صورت شیفتی در حال فعالیت و ارائه خدمت به گردشگران هستند.
شهین باهر با اشاره به موضوع فضاسازی شهری برای استقبال از بهار گفت: علیرغم مشکلاتی که بارش برف برای گلکاری های شهرداری ایجاد کرد کلیه این گلکاری ها تجدید شد تا چهره شهر متناسب با ایام نوروز باشد. همچنین شهرداری المان های متناسب با این ایام را در سطح شهر طراحی و نصب کرده است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار