مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد؛
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 44 مورد آن منجر به عملیات شد.
کد خبر: ۷۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 26 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن گودرزی به مقایسه آمار تماس‌ها به مرکز EOC استان در دور نخست سفرهای نوروزی سال‌های 97 و 98 پرداخت و گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال و از 23 اسفند ماه 97 تا 5 فرودین ماه 98 تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 44 مورد آن منجر به عملیات شد.

وی افزود: همچنین در دور نخست سفرهای نوروزی سال گذشته و از 24 اسفند ماه 96 تا 4 فروردین ماه 97 تعداد 62 هزار و 924 تماس داشتیم که از این میزان 31 تماس آن منجر به عملیات شده بود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های صورت گرفته با مرکز EOC خراسان رضوی حوادث جاده‌ای، شهری و برف و کولاک به ترتیب با 29، 5 و 4 تماس بیشترین میزان تماس‌ها را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به لحاظ میزان حادثه گزارش شده به تلفن 112جمعیت هلال احمر در رتبه نهم کشور و رتبه دوم کشور در تماس‌های منجر به عملیات بوده است.

گودرزی تصریح کرد: تا پایان دور نخست سفرهای نوروزی امسال بیشترین میزان تماس‌ها با 1396 تماس و 5 ساعت و 44 دقیقه و 37 ثانیه مکالمه را در روز سوم فروردین ماه 98 و کمترین میزان تماس‌ها با 663 تماس و 2 ساعت و 22 دقیقه و 35 ثانیه مکالمه را در روز بیست‌وسوم اسفند ماه 97 داشته‌ایم.

وی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی 112، تأکید کرد: روزانه به طور میانگین 1275 تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از 20 درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است  و این اقدام ناشایست سبب عدم حضور و یا تأخیر نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در طرح نوروزی امسال میزان مزاحمت‌ها و تداخل تلفنی 30 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کاهش این تلفن‌ها نشان از افزایش فرهنگ عمومی و حقیقی شدن تلفن‌های ورودی به مرکز EOC است.

گودرزی افزود: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.

وی از ایجاد خط بی سیمی مشترک بین اورژانس و هلال احمر خبر داد و گفت:‌ این خط مشترک به منظور پوشش و پشتیبانی بهتر امدادرسانی به حوادث در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار