مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دور نخست سفرهای نوروزی 98 به 157 مصدوم 64 حادثه خراسان رضوی امدادرسانی کرد.
کد خبر: ۷۲۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 25 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، سیدمجتبی احمدی ضمن اشاره به خدمات صورت گرفته جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دور نخست سفرهای نوروزی ۹۸، گفت: در پایان دور نخست سفرهای نوروزی و از 23 اسفند ماه 97 تا 4 فروردین ماه ۹۸، در مجموع 64 حادثه در شهرستان‌های خراسان رضوی به وقوع پیوسته است که این حوادث 782 حادثه‌دیده و 457 مصدوم داشت که از این میزان 46 نفر به مراکر درمانی منتقل شده‌اند و 8 نفر جان خود را از دست داده‌اند، و مابقی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال با توجه به اثرپذیری برنامه‌های هلال احمر به‌ویژه در پویش بهرفت شاهد کاهش 63.65 درصدی مصدومان و کاهش 35.21 درصدی انتقالی‌ها به مراکز درمانی بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: این حوادث شامل 34 مورد حادثه جاده‌ای، 6 مورد سیل و آبگرفتگی، 6 مورد برف و کولاک، 9 مورد حادثه شهری، 3 مورد حادثه کوهستان، 4 مورد خدمات حضوری و 2 مورد خدمات مناسبتی بوده است.

احمدی با بیان اینکه مشهد با 14 حادثه، سبزوار با 9 حادثه و تربت حیدریه و قوچان هر کدام با 8 حادثه، بالاترین شهر‌های حادثه‌خیز استان بوده است، ادامه داد: پس از آن نیشابور با 7 حادثه و شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، رشتخوار و جغتای هر کدام با 2 حادثه و شهرستان‌های خواف، بجستان، مه‌ولات، فریمان، تایباد، گناباد و فیروزه هر کدام با یک حادثه از دیگر شهرهای حادثه‌خیر بوده‌اند.

وی تشریح کرد: 34 حادثه جاده‌ای نیز شامل 21 مورد واژگونی، 10 مورد برخورد خودرو، 2 مورد انحراف خودرو و یک مورد حادثه دیگر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ارائه 2 خدمت در این ایام، اظهار کرد: همزمان با تحویل سال و سخنرانی مقام معظم رهبری با حضور 252 نیروی عملیاتی در قالب 88 تیم صورت پذیرفت.

احمدی اضافه کرد: همچنین در این مدت اقدامات شاخص دیگری نیز وجود داشت که می‌توان به کمک به گرفتاران در برف و کولاک محور درگز و قوچان، و اسکان 107 نفر در این رابطه و نیز ارسال 1200 دستگاه چادر برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و 3325 بسته غذایی یک‌ماهه برای سیل‌زدگان گلستان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار