محسن جانجان از اسکان بیش از ۲ هزار مسافر در مراکز اسکان خبر داد و گفت: از ابتدای تعطبلات نوروزی تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در مدارس، نمازخانه‌ها، مهمانسرا‌های ادارات، مهمانپذیر‌ها و مراکز اسکان اضطراری پذیرش شده و خدمت‌رسانی لازم به آن‌ها داده شده است.
کد خبر: ۷۲۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 25 March 2019
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در سه روز اول سال نو بیش از ۲۳ هزار نفر از مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری نهاوند بازدید کرده اند.

به گزارش فارس، جانجان با بیان اینکه در سه روز اول سال نو بیش از ۲۳ هزار نفر از مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری نهاوند بازدید کردند اظهار کرد: بیشترین بازدید‌های صورت گرفته از سراب‌های شهرستان به ویژه گیان، گاماسیاب و فارسبان بود.

وی افزود: علاوه بر سراب‌های نهاوند اماکن تاریخی از دیگر جاذبه‌هایی بودند که مورد بازدید گردشگران قرار گرفتند که در بین آن‌ها حمام حاج آقا تراب و موزه مردم‌شناسی بیشترین میزان بازدید‌ها را به خود اختصاص دادند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در مراکز گردشگری نهاوند خبر داد و افزود: به منظور ایجاد نشاط و شور و شعف در بین مردم و مسافران امسال هشت برنامه فرهنگی با عنوان نوروزگاه طراحی شده که در مراکز گردشگری اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون یک برنامه نوروزگاه در تپه تاریخی روستای باباقاسم این شهرستان اجرا شد که با استقبال بالای گردشگران روبرو شد.

جانجان اجرای برنامه‌های بومی و محلی با مشارکت اهالی روستای باباقاسم را از جاذبه‌های نوروزگاه امسال عنوان کرد و گفت: در اولین نوروزگاه امسال در این تپه این تاریخی برنامه‌های فرهنگی و بومی شامل طبخ غذا‌های محلی، پخت نان ساجی، برگزاری نمایشگاه ادوات کشاورزی، عرضه محصولات کشاورزی و دامی، عرضه عرقیات گیاهی، رقص محلی، اسب‌سواری، شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی که گوشه‌ای از سنت‌های دیرین این منطقه است اجرا شد.

وی گفت: هفت برنامه دیگر نوروزگاه در مراکز گردشگری طی رور‌های آینده اجرا می‌شود که البته به دلیل بارش باران و وضعیت جوی زمانبندی تعدادی از آن‌ها تغییر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار