مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از امدادرسانی هلال احمر به ۱۰ حادثه رانندگی در ایلام طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 24 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام،حسین عارفی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایلام مثل سنوات گذشته با سه طرح مختلف در حوزه‌های جوانان، امداد و نجات، داوطلبان همه ساله در خدمت هموطنان است.

وی بیان داشت: امسال نیز چون سنوات گذشته این طرح‌ها شامل امداد و نجات نوروزی، طرح ایمنی و سلامت و نیز طرح سازمان داوطلبان که طرح فرشتگان رحمت است، اجرایی شده است.

وی افزود: در طرح ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر با برپایی ۲۲ پست ثابت و موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها که همه این پست‌ها نیز توسط جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان به طور ۱۰۰ درصدی اداره می‌شوند، علاوه بر بحث راهنمایی مسافران نوروزی، در بهبود رفتارهای ترافیکی نیز کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در طرح امداد و نجات که حوزه امداد و نجات جمعیت این طرح را همه ساله اجرا می‌کنن د و فعالیت پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت را شامل می‌شود، خدمات امداد و نجات در سطح جاده‌های مواصلاتی کشور و به تبع آن در جاده‌های استان به هموطنان ارائه می‌شود.

امدادرسانی به ۱۰ حادثه در ایلام

عارفی عنوان کرد: آنچه که از طریق سامانه ۱۱۲ با همکاران در این چند روز ایام تعطیلات نوروز تماس گرفته شده و همکاران نجات گر استان در صحنه حاضر شدند تعداد ۱۰ حادثه مختلف بوده که مجموعاً ۳۷ نفر حادثه دیده و ۱۶ نفر مصدوم داشته که از این ۱۶ نفر ۱۰ نفر به صورت سرپایی و ۶ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی تصریح کرد: در خصوص تلفات انسانی نیز تا به این لحظه موردی گزارش نشده است.

عارفی بیان کرد: در سطح استان بنا به تجربه‌ای که در استان شده مجموعاً به دو شکل حوادث مختلف در ایام تعطیلات نوروزی وجود دارد که یکی از آنها حوادث جاده‌ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام عنوان کرد: دسته دوم حوادث مربوط به حوادث کوهستان است، با توجه به اینکه امسال نزولات جوی مناسبی در سطح استان وجود داشته، طبیعت زیبای استان باعث می‌شود که تعداد زیادی از هموطنان چه به منظور تفرج و تفریح چه به منظور کوهنوردی حرفه ای به نقاط کوهستانی استان سفر کنند و این حوادثی را به دنبال خود خواهد داشت.

وی گفت: مردم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند، از زدن چادر در مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها و اماکن که به نوعی عرصه آبگیر هستند، خودداری کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار