با پیش بینی افزایش حجم استفاده از اینترنت و موبایل در ایام نوروز، شبکه ارتباطی کشور به حالت آماده باش درآمد و ارتقای ظرفیت پهنای باند و برقراری رومینگ ملی صوت و دیتا، در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 17 March 2019

آماده باش شبکه ارتباطی کشور برای نوروز/ رومینگ دیتا سراسری شد 

رومینگ دیتا سراسری شد

اسماعیل رادکانی، رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات تمهیدات اندیشیده شده برای برقراری ارتباطی پایدار و مناسب برای کاربران در ایام نوروز را شرح داد.

وی گفت: کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی در وزارت ارتباطات که از تمام اپراتورها، مخابرات، رگولاتوری و مدیران استانی در آن عضو هستند، به صورت دائم و ماهانه در طول سال جلساتی دارد. اما علاوه بر این، در شرایطی نیز با توجه به فرارسیدن مناسبت خاص، این جلسات به صورت روزانه برگزار می‌شود.

رادکانی با اظهار امیدواری از اینکه امسال در ایام نوروز، شاهد ارتباطات پایدار در کل شبکه ارتباطی کشور باشیم و مسافران نوروزی نیز با اطمینان خاطر از ارتباطات بهره ببرند، گفت: تجربه نشان می‌دهد که بیشترین مقاصد مسافران نوروزی شهرهای شمالی و جنوبی، جزایر جنوب کشور، شهرهای زیارتی و مسیرهای جاده‌ای شیراز، یزد و اصفهان است. از این رو سعی شده تا تمامی نیازمندی‌های مسافران در این ایام با هماهنگی اپراتورهای ارتباطی و شرکت ارتباطات زیرساخت پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: در همین حال تجهیزات مورد نیاز برای پایداری ارتباطات در همه استان‌ها به ویژه استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، بوشهر، هرمزگان، یزد، گلستان، گیلان و… که در ایام نوروز مقاصد اصلی گردشگری هستند تأمین شده است.

معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اختلافی که امروزه با سفرهای چندسال پیش وجود دارد، به استفاده از دیتا به جای تلفن بر می‌گردد. به نحوی که امروز به جای حجم تلفن، شاهد بالا رفتن حجم استفاده از اینترنت هستیم و این موضوع ما را بر آن می‌دارد که ظرفیت سازی متفاوتی نسبت به سال‌های قبل‌تر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال این ظرفیت سازی اتفاق افتاده است، ادامه داد: هم اکنون افزایش ظرفیت در اماکن دیدنی، تاریخی و زیارتی و پر مسافر، به نحوی فراهم شده که همه امکانات اپراتورها برای تمامی کاربران فراهم باشد. به همین دلیل موضوع رومینگدیتا مهمترین اقدام انجام شده است.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات با اشاره به فضای ایجاد شده تاکید کرد: از سوی دیگر با هماهنگی بین تمامی اپراتورها، رومینگ ملی مکالمه را به صورت سراسری در کنار رومینگ دیتا داریم. این پوشش دهی در مناطق پرتردد و جاده‌ها سبب می‌شود در صورت عدم پوشش از سمت یک شبکه، کاربر بتواند سرویس مورد نظر خود را از شبکه دیگری دریافت کند.

رادکانی با تاکید بر اینکه این سرویس هزینه اضافی برای مشترکان نخواهد داشت، افزود: کاربران می‌توانند با همان بسته‌های اینترنت موبایل، از سرویس سایر اپراتورها در شرایطرومینگ استفاده کنند. البته استفاده از این سرویس نیازمند فعالسازی دیتا رومینگ گوشی مشترک است. اما تنها در مناطقی که پوشش USO روستایی وجود داشته باشد، هزینهرومینگ مشترک، متفاوت خواهد بود که در این صورت نیز، به وی اطلاع رسانی می‌شود.

کاربران می‌توانند با همان بسته‌های اینترنت موبایل، از سرویس سایر اپراتورها در شرایط رومینگ استفاده کنند. البته استفاده از این سرویس نیازمند فعالسازی دیتا رومینگگوشی مشترک استدر این زمینه وزیر ارتباطات نیز اوایل اسفندماه در توئیتی اعلام کرد: «دیگر مهم نیست از کدام اپراتور خدمات می‌گیرید، از هفته آینده، تمام ایران سرای شما خواهد بود. چرا که با توافق صورت گرفته برای رومینگ ملی دیتای دو اپراتور بزرگ، ۳۸۰۰ کیلومتر جاده و بیش‌از ۵۵۰۰ روستای دیگر تحت پوشش 3G و4G قرار گرفتند تا نقاط کور نیز در دسترس قرار بگیرند.»

.

آماده‌باش مراکز عملیات شبکه اپراتورها

معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت به تعامل مناسبی که میان شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: در این ایام در صورتی که مشکل اضطراری در یک مسیر ایجاد شود، تمام ارکان شبکه ارتباطی کشور به کمک آمده تا مشکل به سرعت رفع شود. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که شاهد افت کیفیت سرویس در صورت بروز اتفاق غیر منتظر نباشیم.

وی افزود: مراکز فنی شرکت ارتباطات زیرساخت و مراکز عملیات شبکه اپراتورها ( NOC) به صورت ۲۴ ساعته با یکدیگر در ارتباط بوده و کانال‌هایی برای شرایط خاص پیش بینی شده تا بلافاصله در کمترین زمان ممکن، مشکل احتمالی گزارش داده و حل شود.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های فنی لازم برای ساعت پیک ترافیک نوروزی فراهم شده و تیم‌های هماهنگی در ایام نوروز در شیفت‌های ۲۴ ساعته در محل کار خود حضور خواهند داشت تا مکالمات هموطنان در این ایام بدون هیچ اختلالی و با کیفیت مطلوب برقرار شود.

در صورت بروز مشکل به اپراتورها زنگ بزنید

رادکانی تاکید کرد: در همین حال در صورت بروز هرگونه مشکل، تمام اپراتورهای موبایل و اینترنت به صورت پیامکی و یا از طریق سایت و تلفن پشتیبانی، آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به کاربران هستند.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت امسال به مراتب بیشتر از پیش بینی‌ها است، خاطرنشان کرد: هر نیازمندی که وجود داشته باشد تأمین شده و تیم‌های آماده باش در صورت لزوم، آماده هرگونه افزایش ظرفیت هستند. از سوی دیگر در این ایام، پاسخ به نیازمندی اپراتورها، فارغ از شرایط عادی، به صورت تلفنی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، خواهد بود.

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار