استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:
استاندار خراسان رضوی گفت: برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی استان به ویژه در حاشیه شهر مشهد، نیازمند راهکار قطعی و اجرایی با اطمینان از حصول نتیجه هستیم. 
کد خبر: ۷۲۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 13 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، «علیرضا رزم‌حسینی» با بیان این مطلب اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر دو مرتبه به صورت سرزده از مناطق حاشیه شهر بازدید و با برگزاری جلسات تخصصی، راهکارهای ساماندهی شرایط موجود را بررسی کرده ایم، اما هنوز جمع بندی نهایی و نقشه راه مطمئن حاصل نشده است.

 

وی افزود: پیشنهاد می کنم که فرماندهی اجرای مدل بازآفرینی در بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی این کلانشهر به مدیریت سازمان بازآفرینی شهری کشور محول شده و همه دستگاه ها براساس برنامه‌ریزی کلان ملی اقدام کنند.

 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی عنوان کرد: اگر مدل بازآفرینی حاشیه شهر مشهد مشخص و مسوولیت هر یک از دستگاه های اجرایی در این زمینه تعیین شود، هم ما در استانداری خراسان رضوی مشارکت خواهیم کرد و هم نهادهایی مانند آستان قدس رضوی و شهرداری پای کار خواهند آمد. 

 

وی گفت: ساخت واحدهای مسکونی از سوی توسعه‌گران و فروش آن ها به ساکنان حاشیه شهر شاید چندان قابلیت اجرا نداشته باشد، به این دلیل که افراد ساکن در این مناطق، از توان مالی چندانی برای خرید واحد مسکونی برخوردار نیستند و برای سرمایه‌گذار هم مشارکت در چنین پروژه هایی توجیح اقتصادی ندارد، مگر آنکه مشوق هایی ایجاد شود.

 

رزم حسینی با اشاره به سکونت حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد، تاکید کرد: برای رفع مشکلات این مناطق، باید تصمیم جدی گرفته شود تا دستگاه های اجرایی مطابق برنامه‌ریزی ها، گام‌های عملی در راستای تحقق سیاست‌ها بردارند.

 

وی ادامه داد: زمین های در اختیار دستگاه‌های اجرایی و شهرداری که در حاشیه شهر مشهد و سکونتگاه‌های غیررسمی واقع شده، باید شناسایی شود و در اختیار مجریان طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد تا امکان برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای مسکونی فراهم شود.  

 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نمی خواهیم وعده ای برای ساماندهی حاشیه شهر بدهیم که قابلیت اجرایی نداشته باشد؛ باید مطابق برنامه عملیاتی و زمان بندی شده پیش رفت تا به نتایج مطلوب دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار