حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه با محوریت امام جمعه امیدواریم این مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: امید است سیل مهاجرت جوانان از استان متوقف شود و آن‌ها در داخل استان باقی مانده و فعالیت کنند.
کد خبر: ۷۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 10 March 2019
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امیدواریم با انتصاب آیت‌الله شعبانی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان، شاهد تحول در حوزه فرهنگی و سیاسی باشیم گفت: در استان جوانان تحصیل‌کرده و پرتوانی داریم که به خاطر مسائل جناحی و حزبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه اگر در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری دقت کنیم، می‌بینیم مخاطب اصلی آن جوانان هستند، اظهار کرد: در همان بیانیه مزایایی برای جوانان شمرده شده و توصیه‌هایی توسط مقام معظم رهبری به این قشر داده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های رهبری انقلاب قبول مسؤولیت و تعهد است که از جوان برمی‌آید، افزود: جوان با استفاده از علمی که آموخته و بهره‌گیری از تجربه دیگران امور را باید به پیش ببرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بهترین نسلی که در انقلاب تربیت شدند متولدین دهه شصت هستند، تصریح کرد: امروز ۱۴ میلیون جوان تحصیلکرده داریم که بر اساس اعلام مرکز آمار حدود ۷۲۳ هزار لیسانس و فوق لیسانس و ۱۱۰ هزار دکترا بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه این افراد مزیت‌های کشور هستند که برای آن‌ها هزینه شدند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد، ادامه داد: این افراد عرصه‌های علمی و فنی را گذراندند، اما به آن‌ها توجه لازم مبذول نشده است.

فلاحی با اظهار امیدواری از این که با بیانیه مقام معظم رهبری در به کارگیری جوانان فتح بابی شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های مدیریت فرهنگی در استان‌هاست و حوزه نماینده، ولی فقیه نیز از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه البته در برخی از استان‌های همجوار امام جمعه محوریت عرصه‌های اقتصادی و امنیت اقتصادی آن استان را دارد، گفت: امام جمعه صرفاً نقش فرهنگی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نماینده، ولی فقیه در استان سمت‌های مختلفی بر عهده دارد به طوری که در ۲۰ شورا حضور دارد، تأکید کرد: نماینده، ولی فقیه نقش اساسی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیت اقتصادی بر عهده دارد بنابراین نیاز به فردی داریم که با تمام توان زیر بار این مسؤولیت برود و امور را پیش ببرد.

وی گفت: امیدواریم با انتصاب آیت‌الله شعبانی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان، شاهد تغییر و تحول در حوزه فرهنگی و سیاسی باشیم.

فلاحی در ادامه سخنانش با ابراز امیدواری از اینکه دیگر شاهد سیاست‌بازی برخی مدیران نباشیم تا ظرفیت‌ها در استان از بین نرود ادامه داد: در استان جوانان تحصیل‌کرده و پرتوانی داریم که به دلیل مسائل جناحی و حزبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه با محوریت امام جمعه امیدواریم این مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: امید است سیل مهاجرت جوانان از استان متوقف شود و آن‌ها در داخل استان باقی مانده و فعالیت کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آیت‌الله شعبانی جوانی انقلابی و تحصیلکرده است، گفت: ایشان خود را ثابت کرده و مقبولیت خود را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نشان داد که این مهم در پیشرفت استان مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار