معاون مالی و شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی تاکید کرد؛
معاون مالی و شرکت های اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: شهرداری مشهد باید به طور جدی به تامین ایمنی روستاهای حریم و حاشیه حریم شهر ورود کند.
کد خبر: ۷۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 10 March 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدمهدی برادران با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر عمده مراسمات مردم مشهد در محدوده خارج از شهر در باغ‌تالارهایی برگزار می شود که برخی مالکان آن برای فرار از پرداخت بهای تغییر کاربری تجاری به شهرداری، با واریز مبالغ اندکی به حساب دهیاری‌ها، مجوزهای لازم را اخذ و فعالیت می کنند. 

 

 

 

معاون اسبق برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه این مکان ها محل اجتماع مردم مشهد، در صورت ایجاد مشکل ترافیکی یا بروز حوادثی مانند آتش سوزی، هیچ برنامه مشخصی برای امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد که باید در این باره چاره‌اندیشی و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

 

 

وی با اشاره به جمعیت 200 هزار نفری روستاهای حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: این روستاها می توانند در ارتباط با شهر مادر تاثیرات مختلفی از خود بر جای بگذارند.

 

 

 

نایب‌رییس سابق شورای هماهنگی توسعه شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه روستاهای حاشیه شهر مشهد دارای کارکردهای  مختلف اقتصادی هستند، افزود:  برخی از این روستاها نقش سکونتگاهی و خوابگاهی برای مشهد دارند و کارکرد اقتصادی مردم ساکن این روستاها به طور مستقیم وابسته به شهر مادر یعنی مشهد است.

 

 

 

برادران افزود: برخی دیگر از روستاهای حاشیه ای که جمعیت کثیری را درون خود جای داده اند و تعدادی نیز با اقتصاد  روستایی اداره می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار