معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای نوبت‌دهی اینترنتی، به همراه نظام ارجاع الکترونیک در شش استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 08 March 2019

معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای نوبت‌دهی اینترنتی، به همراه نظام ارجاع الکترونیک در شش استان خبر داد.

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای نظام ارجاع الکترونیک و نوبت‌دهی اینترنتی در شش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مازندران، بابل، زنجان، گیلان و تبریز در سال آینده، گفت: در حال حاضر هم نوبت‌دهی اینترنتی را در مراکز درمانی داریم و بیماران می‌توانند از این طریق برای دریافت نوبت اقدام کنند، اما آنچه مدنظرمان است این است که نوبت‌دهی اینترنتی و الکترونیک را همراه با نظام ارجاع پیش بریم.

وی با بیان اینکه اجرای نوبت‌دهی الکترونیک در قالب نظام ارجاع الکترونیک از اولویت‌های کاری ما در این شش استان است، افزود: امیدواریم بتوانیم در بستر نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیک، نوبت‌دهی اینترنتی و استحقاق‌سنجی خدمت را هم پیش بریم. در استحقاق‌سنجی خدمت، مشخص می‌شود که آیا بیمار به یک خدمت نیاز دارد یا خیر؟.

جان‌بابایی ادامه داد: بر این اساس زیرساخت‌های الکترونیک برای شش دانشگاه علوم پزشکی ذکر شده، آماده شده است. در این استان‌ها، کنار پزشک خانواده، نظام ارجاع الکترونیک، نوبت‌دهی الکترونیک و استحقاق‌سنجی خدمتی را انجام می‌دهیم. البته در سایر استان‌ها هم زیرساخت‌هایی داریم، اما این شش استان پیش‌رو هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: فرآیند کار به این صورت است که بیمار به پزشک خانواده مراجعه می‌کند، پزشک خانواده یا پزشک سطح یک، خدماتی را که می‌تواند و در حیطه مسئولیتش است، برای بیمار انجام داده و در صورتیکه بیمار به دریافت سطح بالاتری از خدمات نیاز داشته باشد، پزشک سطح یک، علاوه بر اینکه او را به سطح بالاتر ارائه خدمت ارجاع می‌دهد،‌ برایش به صورت اینترنتی و الکترونیکی نوبت هم می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار