کد خبر: ۷۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 07 March 2019

تابناک / عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده در این باره در توئیتی نوشت: «بنده هم یک شهرستانیم و به شهرستانی بودنم افتخار میکنم و حتما وزیر بخاطر بی‌ادبی حسن‌زاده رییس کمیته‌ی انضباطی که باید نماد انضباط و ادب باشد به مجلس باید پاسخگو باشد.» او گفته که اگر دبیر کمیته انضباطی عذرخواهی نکند، مجلس از وزیر سوال خواهد کرد.

 
یک اظهار نظر از سوی دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ولوله‌ای در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و با واکنش های تندی از سوی کاربران فضای مجازی روبه رو شد. سخنان این مقام مسئول با انتقاد فوتبالیست‌ها هم همراه بوده است.
حاشیه‌های دامنه‌دار فوتبال؛ دبیر کمیته انضباطی متهم شد
انتقادات از حسن زاده تا جایی پیش رفت که عده ای سخنان او را نژاد پرستانه توصیف کردند
به گزارش فرارو، ماجرا از آنجا آغاز شد که ساعاتی بعد از پیروزی استقلال در شهر اهواز بود که فیلمی از جنجال منشا و درگیری او با یک هوادار منتشر شد که این اتفاق  منتج به حکم محرومیت منشا از میادین فوتبالی تا اطلاع ثانوی شد؛ حکمی که امیرحسین فتحی را وادار به موضع گیری کرد و آبی‌ها به شدت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

پس از این اتفاق باشگاه استقلال با انتشار فیلم ماجرا مدعی شد که اتفاق رخ داده برنامه ریزی شده بوده است.

محرومیت منشا با واکنش‌های دیگری روبه رو شد. سید مهدی رحمتی دروازه بان استقلال از دبیر کمیته انضباطی انتقاد کرد و او را دو شغله خواند.

همین انتقاد پایه ریز یک جنجال بزرگ رسانه‌ای شد.

حسن زاده در گفت و گویی رادیویی اینگونه به سخنان رحمتی واکنش نشان داد "امروز ورزشکاران خصوصا جوان شهرستانی که دو روز است به تهران آمده و علیه وزیر می‌زند و یا در بخش مصاحبه‌های ورزشی از زمین و زمان صحبت می‌کنند."

این اظهار نظر "توهین" به "شهرستانی"‌ها تلقی شد و برداشت اکثریت این بود که در این بیان دو قطبی شهرستانی – تهرانی توسط دبیر کمیته انضباطی ایجاد دشه و از سوی دیگر در این دو قطبی برتری به تهرانی‌ها داده شده است.

انتقادات آنقدر تند بود که حتی عده‌ای حسن زاده را متهم به "نژاد پرستی" کردند.

هرچند او بعداً درباره این اظهارات توضیح داد و تاکید کرد که برداشت درستی از این حرف‌ها نشده، اما هم‌چنان واکنش‌ها به این اظهارات ادامه دارد.
حاشیه‌های دامنه‌دار فوتبال؛ دبیر کمیته انضباطی متهم شدواکنش وریا غفوری به سخنان حسن زاده

واکنش فوتبالیست‌ها
اظهارات مقام فدراسیون فوتبال در واکنش به سخنان یک فوتبالیست شناخته شده بود همین مسئله باعث شد موجی از انتقاد از سوی فوتبالیست‌ها از دبیر کمیته انضباطی به راه بیافتد.

از جمله مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال در صفحه اینستاگرام با انتشار عکسی از وریا غفوری که اظهارات و نقدهایش در هفته‌های گذشته جنجالی شده بود، نوشت: " ما جوانان شهرستانی هستیم که به تهران آمدیم که با خوردن نان بازو و تلاش خودمان آرزو و رویاهایمان را محقق سازیم، نه با سفارش و رانت...؟!»

علی کریمی، مرتضی تبریزی، سجاد شهباززاده، بختیار رحمانی، بهنام برزای، میلاد میداوودی، حنیف عمران زاده و برخی دیگر از چهره‌های مطرح و افراد فعال عادی در توئیتر و اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان دادند.

وریا غفوری نیز با انتشار پستی نوشت "تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد". او نوشته که من خیابان‌های تهران بلد نیستم، اما "به خوبی مسیر درستی و صداقت را یاد گرفتم." برخی بازیکنان پرسپولیس نیز در این باره واکنش نشان دادند و به انتقاد از حسن زاده پرداختند.

شایان مصلح بازیکن پرسپولیس در این باره پست بسیار تندی را منتشر کرد و حسن زاده را متهم به "نژاد پرستی" کرد.

بازیکنان فوتبال در نوشته‌های مجازی خود تاکید کردند که به شهرستانی بودن خود افتخار می‌کنند.

انتقادات تند مردم
در کنار این واکنش‌ها مردم نیز در فضای مجازی به شدت از دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انتقاد کردند.

بسیاری از آن‌ها تجربه‌های خود در زمینه رفتار‌های تبعیض آمیز و از روی تمسخر به خاطر "شهرستانی" بودنشان منتشر کردند. هشتگ "شهرستانیم" در توئیتر برای اظهار نظر در این باره فعال شد.

عده‌ای از دبیر کمیته انضباطی انتقاد کردند که او خود اهل تالش است و چرا اینگونه سخن می‌گوید. کاربری می‌گوید "آقای حسن زاده شما که خودت متولد "تالش"هستی لطفا اعلام کنید شرایط گرفتن پاسپورت پایتخت رو، چند سال اقامت تهران لازمه تا بتونیم درباره وزیر و رئیس و ... صحبت کنیم؟"

برخی از مردم به نقد رفتار‌های و ادبیات شهرستانی-تهرانی در جامعه پرداختند و اعلام کردند که به هویت و "شهرستان" زادگاه خود افتخار می‌کنند.

کاربری در این باره نوشته است: «وقتی دانشجو شدم و رفتم خوابگاه انقدر بچه‌ها که هر کدوم از شهر‌های مختلف ایران بودند لهجه و اصطلاحاتی که بکار می‌بردم رو مسخره کردند که دیگه الان کلاً یادم رفته از اول چه جوری حرف می‌زدم!»

کاربری دیگر می‌گوید: "چندسال خارج از اصفهان زندگی کردم، با این که میتونستم لهجمو کنترل کنم، کنترل نمیکردم و با لهجه حرف می‌زدم و افتخار می‌کردم و می‌کنم همچنان، گاهی مسخرم می‌کردن که باد هوا بود، اگه اصالت خودمونو فراموش نکنیم، هیچکس جرات توهین بهمون رو نداشت. "

انتقادات به نمایندگان مجلس هم رسید. عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده در این باره در توئیتی نوشت: «بنده هم یک شهرستانیم و به شهرستانی بودنم افتخار میکنم و حتما وزیر بخاطر بی‌ادبی حسن‌زاده رییس کمیته‌ی انضباطی که باید نماد انضباط و ادب باشد به مجلس باید پاسخگو باشد.» او گفته که اگر دبیر کمیته انضباطی عذرخواهی نکند، مجلس از وزیر سوال خواهد کرد.
حاشیه‌های دامنه‌دار فوتبال؛ دبیر کمیته انضباطی متهم شدعابر بانک فوتبال در لباس راه راه زندان
حاشیه‌های عجیب در فوتبال
در هفته‌های اخیر فوتبال ایران دچار حاشیه‌های عجیب و غریبی شده است؛ که ماجرای حسن زاده یکی از آنهاست.

هفته گذشته حسین هدایتی مشهور به عابر بانک فوتبال با لباس زندان در دادگاه حاضر شد. در جلسه دادگاه نماینده دادستانی هشداری تند به فوتبالیست‌های مرتبط با هدایتی داد. او گفت: «چه افراد ورزشی و چه غیر ورزشی بدانند هر چه که پول از هدایتی گرفته‌اند پول مردم بوده و باید بیایند پس بدهند تا دادسرا به آن ورود نکند.»

مشخص نیست این هشدار چقدر جدی است، اما بازتاب گسترده‌ای داشته است. حالا علی پروین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید پول‌هایی که هدایتی داده را نمی‌توان برگرداند چرا که ان‌ها هدیه بوده است. او گفته که قرار است نامه‌ای در حمایت از هدایتی تنظیم شود.

در سوی دیگر هفته گذشته جدای از ماجرای درگیری منشا، علیرضا حقیقی دروازه بان سابق تیم ملی نیز در مجموعه ورزشی انقلاب و در زمینی که در اجاره باشگاه استقلال است، بینی علی خطیر معاون باشگاه استقلال را شکست.

حقیقی می‌گوید: "خطیر گفت شما پرسپولیسی‌ها فلان و بهمان. به من گفت لنگی و به مادرم فحاشی کرد. بابت نشر اکاذیب ایشان در خصوص زد و خورد و زندان رفتنم، شکایتم را به دادسرا اعلام کرده‌ام. "

خطیر که بینی شکسته‌اش را جراحی کرده، می‌گوید: "دو کامیون تجهیزات برده بودم. مربی حقیقی می‌گفت: چرا اینجا تردد می‌کنی. خود حقیقی هم با سرعت سمت من دوید. به خانواده‌ام توهین کرد و با سر به صورتم ضربه زد. غیر ممکن است رضایت بدهم. "

حقیقی بازداشت شد، اما پس از ان با وثیقه آزاد شد، حالا کار آن‌ها به دادگاه کشیده شده است.

در یک ماجرای جنجالی دیگر فرهاد مجیدی مربی استقلال، فیلمی از مواجهه‌اش با مامورین راهنمایی و رانندگی را در اینستاگرام منتشر کرد.
 
مجیدی نوشت: "متاسفانه بعضی افراد بجای انجام وظیفه، مردم آزاری می‌کنند. بعد از خروج از فرودگاه مهرآباد به سمت منزلم در حرکت بودم که با ایست ناجا توقف کردم. مامور مربوطه در کمال بی ادبی و توهین از من خواست تست الکل بدهم."

مهاجم سابق استقلال و تیم ملی در یادداشت خود از فرمانده نیروی انتظامی تقاضا کرد: "با افرادی که وجهه و زحمات ناجا رو با رفتار بی ادبانه خودشون خراب کردن برخورد کنند."

اما معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: قانون برای همه افراد یکسان اجرا می‌شود. آن مامور هم وظیفه‌اش را انجام داده و تخلفی مرتکب نشده است.

سرهنگ جهانی گفت: ساعت دو بامداد، پلیس راهور در بزرگراه مدرس که سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر است، به دلیل سرعت ۱۳۰ کیلومتر دستور توقف داد. فرهاد مجیدی ادعا کرد که هیچیک از مدارک شناسایی اعم از بیمه‌نامه، گواهینامه و کارت ماشین همراهش نیست.

به گفته این مقام انتظامی، پلیس از راننده خواست در دستگاه تست سلامت فوت کند "اما مجیدی خودداری کرده" و شروع به فیلم گرفتن از پلیس کرد. در نهایت، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این اتفاق نیز فضای مجازی را تکان داد و اظهار نظر‌های مختلفی درباره آن مطرح شد.

حاشیه‌ها البته در همین جا متوقف نشد، دعوا‌ها در سطح‌های دیگری از جمله در فوتسال وجود داشت. در رشت تیم سپید رود رشت وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند. علی کریمی از این تیم جدا شد و نادر دست نشان جانشین او گردید.
 
حاشیه های فوتبالی در صداوسیما هم وجود دارد. در هفته اخیر اتفاقاتی در جشنواره جام جم رخ داد که نشان می دهد تلاش ها برای حذف عادل فردوسی پور  مجری برنامه نود همچنان ادامه دارد. در این جشنواره در تقلبی آشکار در آرای مردمی تلاش شد برنامه "برنده باش" را به جای "نود" به عنوان برنامه محبوب معرفی کنند که با افشاگری مردم و وزیر ارتباطات ماجرا لو رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار