رئیس مجمع نمایندگان استان در جلسه کارگروه اشتغال:
رئیس مجمع نمایندگان استان گفت:: کاری که استاندار در بدو ورودشان در استان تعریف کردند بارقه امیدی در مردم بوجود آورد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.
کد خبر: ۷۲۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 06 March 2019

به گزارش تابناک خراسان رضوی بیست ویکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور استاندار، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و رئیس مجمع نمایندگان استان در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اذعان کرد: روستاهای ما ظرفیت بالایی دارند فقط مسئله اشتغال در آن ها مغفول مانده است.

حمید بنایی برخی از آمارها در کشور را با تناقض همراه دانست و اذعان کرد: تعداد 500 هزار بیکار در استان داریم در حالی که آمار ارائه شده کمتر از این حرف هاست یا در کشور به  جای آمار اعلامی 3 میلیون و 500 هزار تومان، بیش از 6 میلیون نفر بیکار است لذا باید  روی آمارها نظارت شود.

وی در این جلسه اذعان کرد: کاری که استاندار در بدو ورودشان در استان تعریف کردند بارقه امیدی در مردم بوجود آورد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

بنایی خطاب به رزم  حسینی گفت: من در مجمع نمایندگان استان در خمدت شما هستم و امید است با تلاش  مشکل معیشت و اشتغال مردم رفع و کنترل بشود.

در ادامه سرپرست هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن بیان این که قدر مطلق جمعیت پذیری  و جمعیت فرستی استان رقم مثبتی را نشان می دهد، افزود: در مناطق روستایی با چالش درآمد کم نسبت به هزینه خانوار روستایی مواجه هستیم.

وحید قربانی علت مهاجرت از روستاها به شهر را دلیل کمی درآمد نسبت به هزینه  خانوار روستایی دانست و اضافه کرد: باید ما ارتقاء سطح درآمد روستایی را در دستور کار خود قرار دهیم چون اگر این اتفاق نیفتد مهاجرت به شهرها را شاهد خواهیم بود و ناچارا مجبور به تامین هزینه های آن ها خواهیم شد.

وی افزود: باید رویکرد ما این باشد که پتانسیل های درون روستا را با سرمایه گذاری های جدید به نسبت مثبت برسانیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سامانه رصد در ابتدا 38 هزار نفر ثبت نام کردند که نهایتا بیش از 15 هزار طرح به بانک ها ارسال شد. بر این اساس مبلغ 335 میلیاردتومان به 4500 طرح ابلاغ شده است.

محمد سنجری افزود: از بانک ها استدعا دارم با توجه به تاکید استاندار، در فرصت  باقی مانده در تخصیص اعتبارات تسریع کنند تا کارها سر جای خود پیش برود.

 تخصیص سهم کامل استان از 30 درصد متمرکز، تخصیص سهم کامل استان تا سقف 652 میلیارد تومان و افزایش سهم بخش کشاورزی از درخواست های سنجری از معاون رئیس جمهور بود که در جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار