معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی تاکید کرد؛
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی معتقد است تنها در سایه یک مدیریت یکپارچه می‌توان اقدامات موثری برای رفع مشکلات موجود در روستاهای حاشیه ای مشهد به انجام رساند.
کد خبر: ۷۲۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 05 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، «مرتضی حقیقی» در رابطه با چالش ها و فرصت های پیش روی روستاهای حاشیه ای کلان شهر مشهد، اظهار کرد: در رابطه با این روستاها داشتن یک مدیریت واحد امری اجتناب ناپذیر است و تنها در سایه این مدیریت یکپارچه است که می‌توان اقدامات موثری همچون اقدامات زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها برای رفع مشکلات موجود در روستاهای حاشیه ای مشهد به انجام رسانید.

 

وی افزود: دستگاه های مدیریتی متعددی ازقبیل شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس و ... در روستاهای حاشیه شهر مشهد اعمال نظر می‌کنند و آنچه به عنوان موضوعی ضروری باید دیده شود این است که بتوانیم تصمیم گیری‌های قانونی، زیرساختی، منابع مالی و غیره را در بستر یک فکر و مجموعه منسجم هدایت کنیم و مسلما ایجاد یک کمیته واحد می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات موجود کند. 

 

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی تغییر رویکرد و ایجاد نگرش هم‌سان نسبت به ارایه خدمات و تدوین قوانین شهر و روستا، تعیین و اجرای راهبردهای توسعه یکپارچه در سطح کلیه سکونتگاههای روستایی و شهری استان، مسدود کردن دامنه ارتفاعات، حریم رودخانه هاو زمین‌های وسیع و کنترل زمین‌های باز و وسیع مجهول‌ یا بلاصاحب و ... را از دیگر راهکارهای ساماندهی حاشیه حریم کلانشهر مشهد دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار