مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: می‌توان افزون بر 130 روستای حریم  شهر مشهد را به 130 منطقه تولیدی با رفاه بالا به همراه دسترسی مناسب به مناطق شهری تبدیل کرد.
کد خبر: ۷۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 04 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رابطه با فرصت های پیش روی روستاهای حریم مشهد اظهار کرد: هم‌چنین بعضی از روستاهای واقع در حریم دارای ظرفیت مناسبی برای گردشگری هستند و می‌توان این روستاها را به کانون تولید صنایع دستی و سوغات و بازار مناسبی برای فروش آن‌ها تبدیل کرد .

 

وی افزایش رفاه و تولید را دو شاخص مهم توسعه شهری شمرد و افزود: باید افق و چشم‌انداز توسعه روستاها و همینطور شهر مشهد را به دقت ترسیم کنیم و بر اساس آن عمل کرده، همزمان برای گسترش بافت تولیدی کشاورزی و بهسازی زیرساخت های روستایی تلاش کنیم.

 

آسوده در یکی از مشکلات اساسی را تعلق ارزش افزوده بالا به زمین ها دانست و ادامه داد: مردم عمدتا در املاک، ساختمان ها و مستغلات سرمایه‌گذاری کرده اند، در صورتی که این ها برای کشور ثروت محسوب نمی‌شود،  بلکه ثروت اصلی در تولید و  استحصال از منابع است و باید برای تغییر نگرش مردم و صاحبان سرمایه همت گماریم.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: اگر دستگاه های حمایتی، شهرداری، دانشگاه ها و خیریه ها هزینه ای را که صرف کمک رسانی در مناطق مقصد مانند حاشیه ها می کنند را در مبدا یعنی روستاهایی که حاشیه نشینان از آنجا مهاجرت کرده‌اند هزینه کنند، بسیاری از مشکلات اساسی در حاشیه ها نه تنها حل شده، بلکه از سرایت آن به دیگر نقاط به واسطه کنترل حاشیه نشینی پیشگیری خواهد شد و مسلما هزینه ای تمام شده 2 تا 3 برابر کاهش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار