رییس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: آذربایجان‌غربی در جرایم سایبری در رتبه 10 کشور قرار دارد و عوامل انتظامی، دستگاه قضایی و رسانه‌های استان بیشترین تاثیر را در کاهش جرایم سایبری داشته‌اند.
کد خبر: ۷۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 03 March 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مصطفی نوروزی امروز در اولین همایش پی‌جویی جرایم سایبری پلیس فتای انتظامی آذربایجان‌غربی که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در جرایم سایبری در رتبه ۱۰ کشور قرار دارد، اظهار کرد: عوامل انتظامی، دستگاه قضایی و رسانه‌های استان بیشترین تاثیر را در کاهش جرایم سایبری داشته‌اند.

وی افزود: کشفیات جرایم سایبری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و بیشترین جرایم سایبری را برداشت غیرمجاز بانکی، مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری تشکیل داده بودند.

رییس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط باید کمک کنند تا این جرایم به حداقل برسد، بیان کرد: برای برقراری امنیت در جامعه زحمت‌های زیادی از طرف عوامل انتظامی و امنیتی و قضایی کشیده می‌شود و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم شده که این امنیت در داخل استان بیشتر احساس شود.

وی همچنین نسبت به فعالیت سایت‌های قمار بازی و شرط‌‌بندی هشدار داد و عنوان کرد: گردش مالی پرونده‌های قمار بازی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است و افرادی که سایت‌های قمار بازی را مدیریت یا طراحی می‌کنند، به شدت مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

نوروزی تصریح کرد: در جهت برقراری امنیت عمومی در این فضای سایبری گام‌های اساسی برداشت شده و امنیت این فضا بر عهده نیروی انتظامی است و واحد پلیس فتا از اوایل سال آینده در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به پیگیری‌های پلیس فتا و دستگاه قضایی در رابطه با رمز یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی خاطرنشان کرد: تمامی بانک‌ها طی سال آینده باید طرح صدور رمز یک‌بار مصرف را اجرایی کنند و اگر بانکی اجرا نکند و جرمی اتفاق افتاد، بانک مقصر بوده و باید هزینه را پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار