رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور خبر داد؛
رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: مهم ترین موضوع در حوزه تاکسیرانی مطرح است بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
کد خبر: ۷۲۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 02 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، ضامنی در مجمع عمومی عادی  اتحادیه های تاکسیرانی سراسر کشور که در هتل سی نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 74 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از سیستم خارج شده  و 64 هزار جایگزین شده است  اما به واسطه برخی موارد همچون اینکه خودروساز آن سهمیه ای که باید به حوزه تاکسیرانی تخصیص دهد تخصیص نداده  این مهم به سمت توقف این  پروژه مهم پیش رفته است.

 رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: اگر تا پایان سال 97 جایگزینی تاکسی های فرسوده صورت نگیرد ما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

ضامنی بیان کرد: راهکارهای پیشنهادی برای تداوم طرح نوسازی ناوگان در نظر گرفته شده که می توان به  امکان تبدیل پلاک شخصی به تاکسی با شرایط مشخص و محدود کننده، امکان تبدیل پلاک تاکسی به شخصی ، اختصاص درصد مشخصی از تولیدات خودروسازان با قیمت مناسب برای طرح نوسازی، امکان مشارکت سایر شرکت های خودروساز در طرح نوسازی با خودروهای ارزان قیمت تر، راه اندازی سامانه یکپارچه نوسازی ناوگان ( سین) و امکان واردات خودرو اشاره کرد.

وی به ساماندهی سرویس مدارس ( سپند) اشاره و خاطر نشان کرد:  اپلیکیشین سامانه سپند، این اپلیکیسبن برای رصد و پایش بر خط دانش اموران بر روی تلفن همراه طراحی شده و استفاده از آن برای رانندگان سرویس مدارس احباری و برای والدین اختیاری می باشد.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: ما متاسفانه در کشور هیچ سامانه ای نداشتیم که بتوانیم متوجه شویم که چه تعداد راننده داریم به همین دلیل سامانه جامع آماری راه اندازی شده و این اپلیکیشن هم اکنون آخرین مراحل خود را طی می کند و این سامانه سامانه ای است که با ثبت احوال ، مراکز معاینه فنی خودرو متصل می کند.

 ضامنی  گفت: یک چالشی که امسال در حوزه رانندگان داشتیم بحث بیمه تامین اجتماعی این افراد بود اما این مهم با همکاری عزیزان مرتبط انجام شد.

وی تصریح کرد:  به جهت طرح های حمایتی از رانندگان، در وهله اول بحث لاستیک ،حدود 130 هزار حلقه  لاستیک  برای تاکسی ها  توزیع شد که از این تعداد 51 هزار یک حلقه ای در تهران و مابقی در سایر شهرستان ها توزیع شد.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: خدمات بیمه ای به عنوان یکی از نیازها مطرح بود که در یک فرایند بسیار خوب با قرض الحسنه مهر ایران و بیمه دانا و بدون کامزد بانکی و بدون مراجعه تا پنج سال این خدمات برای ان ها تکرار خواهدشد.

ضامنی بیان کرد: موضوع آیین نامه ناوگان تاکسیرانی  این گونه بود که به مشابه شخصی، رانندگان تاکسی باید 10 درصد اضافه هزینه بیمه پرداخت  کند که به جهت حمایت از رانندگان دلایل توجیه ای در کمیسیون اجتماعی مطرح شد و در نهایت این قول داده شد که این درصد اضافی نیز حذف شود.

وی تصریح کرد: بسته حمایتی که دولت برای اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته بود رانندگان از این مهم برخوردار نمی شدند که در نهایت با پیگیری های صورت گرفته بخشی از این راننده ها این مهم را دریافت کردند و مابقی راننده ها نیز از این بخش بهره مند خواهد شد.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان کرد: مسابقات فوتسال تاکسیرانی های کشور یکی از برنامه هایی بودکه برای نخستین بار انجام شد که یک شور و هیجانی به وجود آمد که این مهم برای برنامه های سال آینده وجود دارد.

ضامنی خاطر نشان کرد: نوسازی ، بیمه تامین اجتماعی، سامانه سرویس مدارس و ارائه خدمات بر خط، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی از جمله برنامه های سال 98 می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار