معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در پیش از انقلاب زراعت برنج کشور سنتی بود اما امروز ۸۰ درصد آن مکانیزه تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۲۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 01 March 2019

آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، با حضور استاندار خوزستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

کامبیز عباسی معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، در حوزه صنعت کشاورزی کشور، در مقایسه با ۴۰ سال گذشته از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی تبدیل شده است؛ در پیش از انقلاب مجموع تراکتورهای کشور ۶۳ تا ۶۵ دستگاه بود اما امروز ۵۰۰ هزار دستگاه در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی حدود 95 درصد خود اتکایی داریم، افزود: در پیش از انقلاب تولید برنج کشور سنتی بود اما امروز ۸۰ درصد آن مکانیزه تولید می‌شود؛ همچنین بیش از ۹۵ درصد غلات کشور با کمباین داخلی برداشت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروز دو و نیم میلیون نفر در حوزه کاشت گندم مشغول به کار هستند و ما توانایی صادرات داریم؛ همچنین ۲۵۰ تا ۲۶۰ شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در کشور داریم در حالی که تا پیش از انقلاب تولیدات ما در این حوزه بسیار محدود بود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال تولید پایدار کشاورزی هستیم، عنوان کرد: اگر در محصولات کشاورزی خودکفا نبودیم امروز کسی به ما گندم نمی‌داد و تحریم می‌شدیم.

غلامرضا شریعتی نیز در این مراسم گفت: محصولات کشاورزی خوزستان از ۲ و نیم به ۱۶ میلیون تن در سال افزایش پیدا کرده که نشان از کارهای زیرساختی و تلاش در جهت امنیت غذایی و خودکفایی دارد.

استاندار خوزستان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب را استقلال سیاسی عنوان کرد و افزود: استقلال امروز ما در حالی است که بیگانگان تا پیش از انقلاب در همه امور کشور دخالت می‌کردند و تا حدی آش شور می‌شد که خود شاه نیز به ستوه می‌آمد.

وی امنیت غذایی و استقلال غذایی را لازمه استقلال سیاسی دانست و گفت: امروز تولید محصولات پتروشیمی کشور بیش از ۵۰ میلیون تن است و در خوزستان ۲۰ میلیون است.

شریعتی افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گامی در جهت تزریق امید و نشاط به جامعه است.

 نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تا ۱۲ اسفندماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی اهواز ادامه دارد.

 

منبع: فارس

 

 اخبار خوزستان

برچسب ها: کشاورزی ، نمایشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار