آیت الله سبحانی با بیان اینکه غالب استفتائاتی که به دفتر ما می‌آید مشکلات بانکی است، گفت: مردم از سود و دیرکرد ناراضی و در رنج هستند و مراجع هم می‌گویند سود حرام است تا چه رسد به سود دیرکرد .
کد خبر: ۷۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 28 February 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه غالب استفتائاتی که به دفتر ما می‌آید مشکلات بانکی است تصریح کرد: مردم وام می‌گیرند ولی سود را نمی‌توانند بدهند و دیرکرد هم به آن اضافه می‌شود و به همین دلیل آنان روانه زندان می‌کنند؛ مراجع می‌گویند سود حرام است تا چه رسد به سود دیرکرد ولی بانک‌ها کار خود را می‌کنند .

 

 

وی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه گفت: ایشان در کلمات قصار فرموده‌اند که در زندگی دو نفر به تمام معنا زنده هستند؛ اول دانشمندی که قول او را عمل کنند و دیگری مردمی که به گفتار دانشمندان و عالمان متقی خود گوش فرا دهند .

 

 

وی افزود: اگر کسی عالم اقتصاد، فرهنگ، سیاست و عالم دینی حرفی زد و ما را هدایت کرد دیگران هم باید به اقوال آنان گوش فرداده و عمل کنند .

 

 

وی با تاکید بر اینکه در هر رشته‌ای که عالمی داریم و دلسوز است باید حرف او گوش بدهیم اظهار کرد: دسته دوم در تعبیر امام، ملتی است که واع و گیرنده باشد و اگر مرجعی گفت چیزی حرام است تبعیت کند .

 

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند به انسان نعمت می‌دهد ولی خود او هم باید زحمت بکشد تصریح کرد: خدا به مریم(س) همه چیز داد ولی وقتی می‌خواست خرما بخورد فرمود درخت را تکان بده؛ معلوم می‌شود نباید همه چیز از عالم غیب باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار