نرخ برداشت مزارع غلات و کلزا در سال ۹۸ اعلام شد.
کد خبر: ۷۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 24 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علیرضا پرویزی رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: حرفه کمباین داری در استان فارس از دیر باز رونق داشته به طوری که در حال حاضر این استان با در اختیار داشتن حدود سه هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین برنج نقش موثری در امر برداشت مزارع غلات و کلزای کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: هر سال قبل از شروع فصل برداشت و در ماه‌های بهمن و اسفند کمباین داران استان فارس نسبت به بازسازی و تعمیر کمباین‌ها اقدام می‌کنند.

پرویزی ادامه داد: همه ساله در این فصل بر اساس برنامه ریزی مدون ستاد برداشت استان فارس، امور فنی برداشت شامل بازدید از کمباین‌ها و صدور برچسب معاینه فنی و همچنین امور پشتیبانی برداشت شامل برآورد نرخ و جابجایی کمباین‌ها با هماهنگی شرکت تعاونی کمباین داران فارس و واحد مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان برای انجام کار برداشت محصول حدود ۲۸ استان و اعزام کمباین ها، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ نیز با توجه به افزایش بارندگی در استان‌های مختلف و افزایش کمی و کیفی غلات و کلزای کشت شده برنامه ریزی منسجمی جهت تسهیل در امر برداشت سال آینده صورت پذیرفته است و برداشت استان عمدتا از نیمه دوم فرودرین شروع و در اوایل مرداد ماه در سال پایان می‌پذیرد.

پرویزی اظهار داشت: قیمت‌ها و هزینه‌های نرخ برداشت برای مزارع گندم و جو آبی و دیم و همچنین محصول کلزا برای کمباین‌های متوسط (کمباین‌های معمولی) کمباین‌های نیمه سنگین (کمباین ۱۱۶۵) و کمباین‌های سنگین (کمباین‌های وارداتی) در ستاد برداشت کشور تصویب شده است.

وی تصریح کرد: براساس قیمت تعیین شده برای کمباین متوسط و کمباین کاه کوب مبلغ ۷۰۲ هزار و ۷۵۵ ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو، کمباین نیمه سنگین مبلغ ۸۵۶ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو، کمباین سنگین مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۷۵ ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو و نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو دیم با کمباین متوسط مبلغ ۸۷۸ هزار و ۴۴۴ ریال، در مزارع گندم و جو آبی، با کمباین متوسط مبلغ ۱ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۹۹ ریال، در مزارع گندم و جو آبی با کمباین نیمه سنگین مبلغ ۱ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۵۰ ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین سنگین مبلغ ۲ میلیون و ۶ هزار و ۸۴۴ ریال تعیین و ابلاغ شده است.

پرویزی اظهار کرد: نرخ برداشت در مزارع کلزا با کمباین متوسط و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازاء هر هکتار ۲ میلیون ۵۰۶ هزار و ۳۵۰ ریال و در مزارع کلزا با کمباین سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازاء هر هکتار ۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۸۵۰ ریال تعیین شده است.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نرخ‌های فوق مبنای اصلی نرخ گذاری هزینه برداشت مزارع غلات و کلزا در سال ۹۸ بوده و در نهایت توافق کمباین دار و کشاورز ملاک عمل خواهد بود و همچنین هیچ دستگاه، شورا و یا مجموعه اداری و غیراداری حق دخالت در امر نرخ گذاری را نخواهد داشت.

برچسب ها: نرخ ، برداشت ، کلزا ، غلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار