عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: تداوم موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها مشروط به این است که مانند سال‌های ۸۴ و ۸۸ خودشان با هم درگیر نشوند.
کد خبر: ۷۱۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 24 February 2019

به گزارش تابناک رضوی،محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص ارزیابی خود از شرایط فعلی اصلاح‌طلبان برای ورود جدی به رقابت‌های انتخاباتی سال آینده گفت: در کشور ما جای احزاب فراگیر خالی است؛‌ بنابراین این نیاز طبیعی مردم و احزاب سیاسی از حالت کاملا حساب شده و دقیق حزبی بعضا به حرکت‌های سلیقه‌ای تبدیل می‌شود. 

 

 

وی ادامه داد: اگر به کشورهایی که بیش از صد سال شاهد دموکراسی هستند نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در آنجا احزاب نقش تبلیغاتی را به عهده دارند. یعنی از روزی که رییس‌جمهور انتخاب می‌شود، حزب رقیب فعالیت‌های خود را تحت عنوان دولت سایه آغاز می‌کند.  در این شرایط حزب در صحنه نیز که کاندیدایش رای آورده تلاش می‌کند نظر مخاطبان خود را حفظ کرده تا بتواند مجددا رای بیاورد. 

 

 

وی افزود: مجلس هم به همین شکل است ولی به این علت که در کشور ما احزاب وجود ندارند یا خیلی کمرنگ هستند و این البته به علت آن است که مسئولان تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز ما یا حزب‌ستیز و یا حزب‌گریز هستند و نمی‌گذارند احزاب رونق پیدا کنند؛ طبیعتا از یک سال مانده به انتخابات کار تبلیغاتی آغاز می‌شود. در این شرایط جلسات حداقل در سطح محفلی آغاز شده، نیروهای خود را شناسایی می‌کنند و گروه‌های مختلف ستادهای خود را تشکیل می‌دهند. 

 

 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی گفت: سال آینده سال انتخابات است و من فکر می‌کنم حتی برای شروع فعالیت‌ها کمی دیر شده باشد. با این حال اگر فعالیت‌ها تحت عنوان حزب باشد نیازی نیست از زمان خاصی آغاز شود بلکه در طول سال و از الان برای چهار سال آینده این فعالیت‌ها شکل می‌گیرد و در چهارچوب و مسیر مشخص با برنامه کار انجام می‌شود. 

 

 

وی ادامه داد: در کشور ما به دلیل فقدان احزاب، شروع فعالیت‌ها از یک سال قبل کار درستی است. اصلاح‌طلبان ان شاءالله از انتخابات‌های سال‌های ۹۲ به بعد که تصمیم‌های درستی اتخاذ کردند درس بگیرند و این دوره هم موفق باشند. این امر البته مشروط به این است که مانند سال‌های ۸۴ و ۸۸ خودشان با هم درگیر نشوند. اتفاق بسیار نامیمون و نامبارکی که سال‌های ۸۴ و ۸۸ رخ داد و اصلاح‌طلبان چند کاندیدا را وارد صحنه کردند و شد آنکه شد. امیدوارم شیرینی کار درست سال‌های ۹۲ به بعد زمینه را برای همراهی و همدلی اصلاح‌طلبان فراهم کند. 

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به عنوان ناظر بیرونی فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری مشروط بر اینکه دقیقا منویات آقای خاتمی را اجرا کند، موفق خواهد شد. درست نیست که از نام آقای خاتمی و محبوبیت ایشان استفاده شده اما به منویات ایشان عمل نشود.

 

 

وی افزود: بنده معتقد هستم که وجود ارزشمند سید محمد خاتمی می‌تواند به شورای عالی سیاست‌گذاری جهت دهد تا این شورا بتواند کاملا عالمانه، منطقی و برای حفظ منافع ملی قدم بردارد. انتظار ما از شورای عالی بالا است چراکه این افراد عقلای جریان اصلاح‌طلبی هستند باید از جزم‌اندیشی فاصله بگیرند تا با همدلی و همراهی تصمیت درست را اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار