هشدار رییس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد؛
رییس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد با اعلام اینکه متاسفانه هویت روستایی در روستاهای حاشیه شهر مشهد در حال نابودی است، اظهار کرد: بزرگ ترین مساله در حاشیه شهر مشهد، خارج شدن روستاها از حالت اصلی و تبدیل شدن به مکانی خوابگاهی و مهاجرپذیر است.
کد خبر: ۷۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 19 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهدی فهیمی با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با تضادهای فرهنگی در این روستاها، خاطرنشان کرد: بازیابی هویت عظیم روستاها، به توسعه گردشگری در این مناطق منجر می شود و اقتصاد و معیشت مردم روستایی را متحول می کند و این مهم جز با ارایه آموزش های خاص به روستاییان و توانمندسازی زنان روستایی محقق نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه  در روستاهای حاشیه شهر مشهد ظرفیت های بی شماری برای رونق حرفه کشاورزی و دامپروری و سایر مشاغل  به‌چشم می خورد که با ساماندهی مناسب و سرمایه گذاری در این مناطق، می توان از این فرصت ها نهایت استفاده را برد و از ظرفیت های موجود در روستاها، برای به کارگیری نیروی جوان روستایی بهره برد.

 

فهیمی با اشاره به وجود روستاهایی با جمعیت 20 هزار نفری در حاشیه شهر مشهد گفت: با وجود این جمعیت کثیر، روستا توسطه تنها یک دهیار و با امکانات بسیار کمی اداره می شود که با استانداردها فاصله زیادی دارد و می بایست برای آن چاره‌اندیشی شود.

 

رییس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد همچنین نسبت به مشکلات شدید بیش از 50 درصد روستاهای حاشیه شهر مشهد در حوزه  آبرسانی هشدار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار