پنجشنبه دوم اسفند؛ 
مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: همایش تجلیل از برترین های این حوزه با حضور آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و آیت الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، پنجشنبه دوم اسفند در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می شود.
کد خبر: ۷۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 13 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی در نشست خبری تجلیل از برترین های حوزه، گفت: این همایش از ساعت 8 تا 11، دوم اسفند در مدرسه علمیه عالی نواب با حضور اساتید سطوح عالی،  شورای عالی حوزه و برخی از مسئولين برگزار می شود.

 

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و آیت الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در این همایش، ایراد سخن خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از برترین ها و ممتازین حوزه علمیه خراسان در روند تحولات و جزیی از برآیندهای تحول در این حوزه است، گفت: پس از حکم مقام معظم رهبری بر انتصاب شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان در سال 94، حرکت های تحولی اساسی در این حوزه علمیه شکل گرفته است که در چند عرصه می توان مورد اشاره قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اینکه در عرصه آموزش تحولات چشمگیر و متناسب با انقلاب اسلامی در حال رخداد است، افزود: در این راستا مدارس علمیه و رشته های علمی تخصصی، قرارگاه های علمی دانشی و هیئت های اندیشه ورز در عرصه های مختلف شکل گرفت که افق تکاملی و تحولی فعالیت های حوزه علمیه خراسان هستند.

 

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، خروجی کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی در این حوزه را، ارائه مقالات و کتب با موضوعات روز برشمرد و ادامه داد: یکی دیگر از بخش هایی که در روند کارهای تحولی حوزه علمیه خراسان رقم خورد، شناسایی استعدادهای برتر حوزه در 6 نوبت و در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است که تاکنون 320 نفر در حوزه شناسایی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست شناسایی ها، برترین های حیطه آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: حیطه پژوهش، فرهنگی، تبلیغ و مدیریت نیز در دستور کار است که در افق پیش رو نیز شناسایی آنان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه امسال همایش برترین های حوزه در سطوح مختلف، تجمیع شده و در یک برنامه برگزار می شود، گفت: در این همایش از 43 نفر از برترین های حوزه تجلیل می شود که از این تعداد، 15 نفر طبق آیین نامه برترین ها، در عرصه آموزشی، 25 نفر در عرصه پژوهشی و 3 نفر نیز در عرصه تبلیغ، تقدیر خواهند شد.

 

وی با اشاره به فراخوان سیزدهم پژوهشی که 16 نفر و در هر سطح، 4 طلبه در این عرصه شناسایی شدند، افزود: حدود 2هزار نفر از ممتازین آموزشی حوزه که در سه سال گذشته، پی در پی، معدل بالای 18 داشته اند نیز، در مدارس علمیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ابرازکرد: در راستای پژوهش های راهبردی که پاسخ گوی نیازهای اساسی جامعه و نظام اسلامی از جمله عرصه های اقتصاد، سیاست، حقوق زنان، فقه تربیت و ...، است، به برترین های پژوهشی امتیاز تعلق گرفت.

 

وی با بیان اینکه فقه اسلامی از جان مایه قوی برخوردار بوده و در فقه شیعه، بالندگی آن بیشتر است، گفت: پژوهش ها در حوزه علمیه خراسان براساس علوم برگرفته از قرآن و در راستای فقه اسلامی، علوم اسلامی، عقلی، رجالی و کلامی و ... انجام می شود که از درون اینان، نیازهای جامعه استخراج می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به طبقه بندی مستعدین برتر در 8 عرصه "فقاهت و اجتهاد"، "علوم عقلی"، "قرآن و حدیث"، "تبلیغ"، "اخلاق"، "سیاست"، "ادبیات و هنر" و "اهل قلم"، در پایان اظهارداشت: حضور 22 طلبه در رشته پودمانی فقه الاقتصاد، ورود به مدارس تخصصی و برگزاری دوره های فقه پژوهی و رجال پژوهی از دیگر بخش های حضور مستعدین برتر در این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار