واکنش کاربران فضای مجازی به بریده شدن سر کودک شیعه عربستانی مقابل چشمان مادرش ادامه دارد.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 10 February 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، پایگاه اسرار الاسبوع در گزارشی با اشاره به ذبح کودک ۶ ساله شیعی به دست یک وهابی در مدینه منوره از عربستان به عنوان سرزمین تکه تکه کردن و ذبح نام برده است.

 

 

این رسانه نوشت: جنایت در جاده سلطان بن عبدالعزیز رخ داد و هنگامی که مادر زکریا الجابر از ساکنان منطقه الاحساء در شرق عربستان خودرویی را کرایه کرد تا برای زیارت مرقد مطهر حضرت محمد(ص) برود هنگام سوار شدن مادر این کودک گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم توکلنا علی الله، اللهم صل علی محمد و اله»، در این هنگام راننده خطاب به مادر این کودک شیعی گفت که تو شیعه هستی و هنگامی که جواب بله شنید خشم سرتاپایش را فرا گرفت. راننده پس از مدت کوتاهی خودرو را در نزدیکی قهوه خانه ای متوقف کرد و کودک را به زور از مادرش گرفت و مادر این کودک از کسانی که در محل بودند و رهگذران کمک خواست اما کسی به وی کمک نکرد و این جنایتکار وهابی با شیشه شکسته شده کودک را مقابل جشمان مادر سر برید و مادر به کما فرو رفت.

 

 

اسرار الاسبوع در گزارش خود به روایت وارونه رسانه های سعودی که کوشیدند که جنایتکار وهابی را تبرئه کنند و وی را دارای اختلال روانی معرفی کنند، اشاره کرده و آورده است: این روایت رسانه های سعودی درحالی مطرح می شود که به اعتقاد ناظران امور این با رانندگی فرد جنایتکار همخوانی ندارد زیرا به کسی که مشکل عقلی دارد، گواهینامه نمی دهند و این ثابت می کند که جانی در صحت عقل مرتکب جنایت شده و انگیزه واقعی این جنایت تفکرات وهابی است که تفکر داعشی هاست.

 

 

این رسانه در ادامه به بی توجهی سازمان های حقوق بشری که برای کشته شدن جمال خاشقچی این همه سروصدا به راه انداختند پرداخته و بیان کرده است: این جنایت کمتر از جنایت قتل خاشقچی نیست. تفکر وهابی میان کوچک و بزرگ تفاوتی قائل نیست و مملکت ذبح و تکه تکه کردن است و این به جنایات سعودی ها که وهابیون آنرا اداره می کنند و زندان مخالفان و فعالان است افزوده می شود.

 

 

اسرار الاسبوع می نویسد: تفکر وهابی بر اساس خشونت است و پیروان اهل بیت(ع) را رافضی می داند. فتواهایی از سوی شیوخ وهابی مانند عبدالرحمن البراک علیه شیعیان داده شده است. جنایت ذبح شهید زکریا الجابر در نتیجه تفکر وهابی تکفیری متعصبی است که در کتب درسی در عربستان ترویج و تدریس می شود و در منابر در مساجد و نیز رسانه ها تبلیغ می شود و نیز سیاست های دولت عربستان که شیعیان را شهروندان درجه دوم محسوب می کنند و با آنها به عنوان مسلمان برخورد نمی کنند.

 

 

این رسانه در ادامه آورده است: وهابی ها در ابتدا اجازه تشییع و خاکسپاری این کودک شهید شیعه را در قبرستان بقیع نمی دادند اما سرانجام این کودک در بقیع در جوار ائمه(ع) به خاک سپرده شد.

 

 

اسرار الاسبوع آورده است: این جنایت در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی روبرو شده است از جمله کاربری به نام عبدالله الداهم از آن به عنوان زنگ خطری یاد کرده است.

 

 

وبسایت نشریه انگلیسی سان نیز در گزارشی با توضیح جزییات این حادثه نوشته است: شیعیان در سرزمین عربستان با محدودیت زیادی روبرو بوده، و شمار قابل توجهی از فعالان سیاسی این طیف با خطر اعدام روبرو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار