کد خبر: ۷۱۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 08 February 2019

سخنان بازیگر معروف درباره شکاف دردناک طبقاتی در ایران

مریلا زارعی بازیگر فیلم «ایده اصلی» درباره شکاف عمیق طبقاتی موجود در جامعه امروز ایران سخن گفت.

به گزارش «تابناک تهران»؛  به نقل از خبرآنلاین، در نشست خبری فیلم «ایده اصلی» یکی از سوال‌هایی که از کارگردان فیلم پرسیده شد درباره ساخت فیلم لاکچری بود. اینکه آیا با توجه به مشکلات جامعه دوره ساختن فیلم‌های لاکچری سر نیامده است؟

فارغ از جوابی که آزیتا موگویی به این پرسش داد، توضیحات مریلا زارعی در خور توجه بود که در این باره گفت: «چند وقت قبل خبری را در رسانه‌ها خواندم که خانه‌هایی در تهران داریم که ماهی ۴۷ میلیون هزینه کرایه‌اش است. الان ما در جامعه ای زندگی می کنیم که کسی ماهی ۴۷ میلیون اجاره می‌دهد و جالبش این بود که هیات مدیره این ساختمان‌ها بر سر اجاره‌شان دست به گزینش می زنند میان متقاضیان. »

او ادامه داد:«ما یک شکاف عمیق طبقاتی بین مردم داریم یک نفر آن قدر دارد که نمی داند چه بکند و یکی آن قدر ندارد که نمی داند چه بکند.»

این هنرپیشه سرشناس که بارها سیمرغ برده دلیل پرداختن به چنین موضوعی از سوی فیلمساز را اینگونه توضیح داد: «اگر ما در این باره فیلم ساختیم برای این بود که چالش ها و این شکاف ها را به نمایش بگذاریم.»

انتقاد از مشکلات اقتصادی مردم پیشتر هم در نشست‌های خبری فیلم‌های فجر هم وجود داشته و حرف‌های علیرضا کمالی در کنفرانس خبری فیلم سنفونی نهم جنجالی شد. جایی که او از فروش گوشت سگ با کارت ملی سخن گفت و مجبور به عذرخواهی شد.

مریلا زارعی که در سال‌های گذشته تجربه های مختلفی از کار با دو طیف گوناگون فیلمسازان ایرانی را داشته و از پوران درخشنده و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمی کیا و ابوالقاسم طالبی را به عنوان بازیگر، بازی در فیلم‌های شان را تجربه کرده است، آخرین بار دو سال قبل برای بازی در زیر سقف دودی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

 

برچسب ها: مریلا زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار