رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش محمد ایمانی به سخنان امروز زنگنه و جدل با خبرنگار کیهان/کنایه وزیر ارتباطات به پراید!/احضار اعضای شورا‌های شهر‌ها یکی پس از دیگری، این مرتبه پایتخت! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 05 February 2019
 
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امثال حجاریان تلاش می‌کنند انقلاب منقرض شود

زاکانی گفت: امروز در جامعه ما مسیر کنونی قابل ادامه نیست و نیاز به یک تحول بزرگ وجود دارد. ما با یک ظرفیت بزرگ برای تغییر روبرو هستیم و باید راه را باز کنند برای این ظرفیت بزرگ که می‌خواهد تغییر ایجاد کند. در مقابل ما یک مافیای پنهانی وجود دارد که حدود ۳۰ سال است این مافیای پنهان دارد اثر خودش را می‌گذارد. فتنه سال آینده فتنه رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام اسلامی است و چهار پایه فشار اقتصادی، ناکارآمدی و ایجاد نافرمانی مدنی را دارد. عناصر غیرانقلابی می‌گویند از درون صندوق‌های رای دست یافتن به قدرت، گدایی رای و قدرت است و باید در کف میدان قدرت را کسب کنیم. این حرف‌هایی است که آقای حجاریان می‌زنند. این تلاش برای این است که انقلاب منقرض شود و همین خواست دشمن است. /فارس

ماجرای توزیع اینترنتی گوشت قرمز در تهران چیست؟

حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور: با هدف توزیع عادلانه گوشت قرمز عرضه اینترنتی محصولات دامی کلید خورد. در این روش واسطه‌ها حذف خواهند شد و امکان نظارت دقیق و مستمر برای جلوگیری از گران‌فروشی وجود دارد. قیمت گوشت قرمز مصوب دولتی است و اجازه گران‌فروشی داده نمی‌شود. همچنین توزیع اینترنتی همزمان مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری همراه با گوشت قرمز انجام می‌شود. مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها پس از ثبت مشخصات هر ۱۵روز یکبار به میزان مشخص کالای مورد نیاز خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند. با توسعه توزیع اینترنتی دیگر شاهد صف‌های طولانی برای خرید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ با نرخ دولتی نخواهیم بود. در حال حاضر توزیع کالا‌های تنظیم بازاری تنها در پایتخت است، اما به زودی به سراسر کشور تعمیم می‌یابد. هم اکنون گوشت منجمد، مرغ منجمد و تخم‌مرغ تنظیم بازاری عرضه می‌شود، اما به زودی گوشت گرم نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. امیدواریم با توسعه توزیع اینترنتی به همه استان‌های کشور شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ باشیم/ اقتصاد آنلاین

عذرخواهی معاون نخست وزیر ژاپن به دلیل کاهش نرخ تولد!

«تارو آسو» در خلال سخنرانی در حوزه انتخاباتی خود در جنوب غرب ژاپن گفت: افراد سالمند به دلیل چالش‌های جدید جمعیتی در کشور ۱۲۷ میلیونی به طور ظالمانه‌ای مورد سرزنش قرار گرفته‌اند. معاون ۷۸ ساله که اتفاقا وزیر اقتصاد نیز هست، افزود: نباید افراد سالمند را مورد شماتت قرار داده و مقصر اصلی دانست چرا که دلیل اصلی کاهش جمعیت زنانی هستند که بچه به دنیا نمی‌آورند! پیش بینی می‌شود جمعیت ژاپن بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۵۰ بیش از ۲۵ درصد کاهش یابد و به زیر ۱۰۰ میلیون نفر برسد. میزان تولد نیز از رقم ۲.۰ به ازای هر زن در سال ۱۹۶۰ به ۱.۴۴ در سال ۲۰۱۶ رسید. این رقم در آمریکا و انگلیس ۱.۸ است.

سقوط پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی

پرسپولیس ۴ و استقلال ۵ پله در جدیدترین گزینش بهترین‌های جهان سقوط کردند. در جدیدترین رده‌بندی بهترین تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که توسط سایت کلاب‌ورلدرنکنیگ انجام گرفت، پرسپولیس ۳۳۸۱ امتیاز گرفت و در رده ۱۷۸ جای گرفت. این تیم ۴ پله سقوط را تجربه کرد. استقلال تهران نیز ۲۹۵۷ امتیاز گرفت و از رده ۲۰۹ تا ۲۱۴ یعنی ۵ پله سقوط کرد. ذوب‌آهن اصفهان ۱۸۵۰ امتیازگرفت و از رده ۳۲۵ تا ۳۵۶ نزول کرد. این تیم سقوط ۳۱ پله‌ای داشت. تراکتورسازی نیز از رده ۵۵۸ تا ۵۸۱ نزول کرد. این تیم تبریزی ۱۰۲۳ امتیاز گرفت و ۲۳ پله سقوط کرد. در این گزینش همچنین تیم رئال مادرید با کسب ۱۶۰۵۱ امتیاز به عنوان بهترین تیم جهان شناخته شد. / خبرآنلاین

ورود پسری با ظاهر دخترانه به خوابگاه دانشجویی

پسر عاشق پیشه با لباس دخترانه وارد خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی ارومیه شد و شبانگاه همراه دختر مورد علاقه‌اش و پس از تهدید سرپرست خوابگاه با چاقو از این مکان متواری شد. شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه نیز با صدور بیانه‌ای، ضمن تایید این خبر خواستار برخورد با مسئولان مربوطه و متخلف و روشن شدن این حادثه شد. / ایلنا

احضار اعضای شورا‌های شهر‌ها یکی پس از دیگری، این مرتبه پایتخت!

امروز محسن هاشمی در صحن علنی شورای شهر، از فراخوانده‌شدن محمود میرلوحی و ناهید خداکرمی، نماینده‌های شورای شهر به دادسرا خبر داد. بنابر این گزارش، امروز محسن‌هاشمی زمانی‌که می‌خواسته جلسه علنی‌شورا از رسمیت نیفتد، گفته فقط ناهید خداکرمی که به دادسرا می‌رود و محمودمیرلوحی که الان در دادسرا، می‌توانند در جلسه شورا نباشند. امتداد افزوده میرلوحی با شکایت باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و ناهید خداکرمی هم با شکایت ستاد امر‌به‌معروف ونهی‌ازمنکر اصفهان امروز به دادسرا رفته‌اند.
 
زمان انتخاب جایگزین مرحوم حبیبی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه موعد انتخاب دبیرکل جدید این حزب را اعلام کرد. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با تسنیم، درباره زمان برگزاری جلسه شورای مرکزی این حزب به منظور انتخاب دبیرکل جدید گفت: به احترام مرحوم آقای حبیبی دبیرکل فقید حزب، جلسه شورای مرکزی برای انتخاب دبیرکل جدید به روز‌های بعد از برگزاری مراسم چهلم ایشان موکول شد. وی درباره گمانه‌زنی‌هایی که در ارتباط با گزینه‌های جانشینی مرحوم حبیبی مطرح می‌شود گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره دبیرکل آینده حزب انجام نشده و سران موتلفه در این روز‌های تنها درگیر مسائل مربوط به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت مرحوم حبیبی بودند.
 
کنایه وزیر ارتباطات به پراید!

وزیر ارتباطات با کنایه به پراید از فعالیت‌های ماهواره‌ای دفاع کرد. محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت:- جزو ۹کشوری هستیم که ماهواره می‌سازیم.
+حالا که چی؟
- که با این دانش شغل ایجاد کنیم، بهتر مدیریت کنیم و منابع ارزشمند رو هدر ندیم.
+ برید پراید رو درست کنید!
- اون هم با واگذاری کار به مردم و دانش جوان‌ها امکان پذیره. ایشالا.... قسمت همه:)
 
واکنش محمد ایمانی به سخنان امروز زنگنه و جدل با خبرنگار کیهان

خبرنگار کیهان امروز از آقای زنگنه وزیر نفت پرسیده "بعد از سه سال از اجرای برجام قرار بود به نفت در برابر غذا برسیم؟ " و او پاسخ داده است "شما برجام را به هم زدید. شما که دعا کردید به هم بخورد. برجام که آمد من تولید نفت را در چهار ماه یک میلیون بشکه اضافه کردم. برجام برای ما مثبت بود. اگر برجام نبود ستاره خلیج فارس راه نمی‌افتاد و کمبود بنزین داشتیم". زنگنه افزوده است "عطش خدمت من از آقای شریعتمداری بیشتر [کمتر]نیست. مواظب باشید از رهبری جلو نزنید. در دسته مارقین قرار نگیریم و گرنه خوارج می‌شویم و خدای نکرده فرقان"! اما محمد ایمانی در واکنش به این اظهار نظر زنگنه نوشت: برجام چرا به هم خورده است؟ به دعای کیهان یا به خاطر دهن کجی و بی اعتنایی و فحاشی برخی دولتمردان در قبال هشدار‌های منتقدانی مانند کیهان که تذکر می‌دادند به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید و توافق را "متوازن، با تعهدات همزمان، دارای ضمانت اجرا و مکانیسم شکایت و امکان دریافت خسارت از طرف عهد شکن" تنظیم کنید و گرنه سرتان کلاه می‌رود؟اکنون چه کسی را باید مواخذه کرد؛ دولت و وزارت خارجه یا کیهان را که از سوی همین دولتمردان، فحش و ناسزا شنید، اما پیش بینی اش درباره دشمن، دقیق و درست بود؟! الان با ادعای زنگنه، مثلا توپ زمین کیهان می‌افتد؟ برداشتن تحریم‌های نفتی که حداقل تعهد غرب بود در ازای امتیازات بزرگی که گرفت؛ سوال این است که چرا توافقی مخدوش نوشتید، امتیازات را یکجا دادید، اما تحریم‌ها نیز برگشت و باز هم، توافق را یکطرفه اجرا می‌کنید؟کدام قسمت از تعهدات خود را اجرا نکرده اید که می‌گویید کیهان، برجام را به هم زد؟ شما که با عجله، تمام تعهدات را ظرف دو ماه اجرا کردید و سه سال است برای انجام تعهدات متقابل، از غرب التماس می‌کنید! و حالا هم که می‌خواهند بسته پر از خالی INSTEX (وعده غذا و دارو در مقابل پول نفت خریداری شده از سوی کشور‌های غیر اروپایی) را جای تعهدات برجام قالب کنند، صدایتان به اعتراض جدی یا توقف انجام تعهدات برجامی در نمی‌آید!چرا به جای دشمن، برای کیهان صدا کلفت می‌کنید و کیهان را می‌زنید؟ چون هشدار هایش درست درآمده و اگر انصاف داشته باشید، باید بگویید حق با کیهان بود؟! این شیوه جدید پذیرش اشتباه و عذرخواهی است؟!آیا کیهان به شما هشدار نداد که شرکت توتال بدسابقه و عهد شکن است و پس از گرفتن اطلاعات سرّی شما درباره پارس جنوبی، زیر قرارداد می‌زند و با اطلاع دقیق تر، به غارت مخزن مشترک با قطر می‌پردازد که در آن طرف می‌پردازد؟ اکنون به کیهان باید ناسزا گفت: یا باید شما را مواخذه و محاکمه کرد؟
 
واکنش جلیلی به اظهارات جهانگیری درباره FATF

واکنش جلیلی به اظهارات جهانگیری درباره FATF: عده‎‌ای میگویند اگر فلان کنوانسیون تصویب نشود اقتصاد کشور فلج میشود! / این راه را رفتید و نتیجه اش را دیدید؛ حالا میگویید دوباره آن را تکرار کنیم؟ این چه منطقی است؟!
 
توصیه وزیر خارجه احمدی‌نژاد به دولت تدبیر

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: اگر دولت چه در گفتمان‌های سیاسی و چه در تعاملات خود با اروپا و آمریکا تحول اساسی ایجاد نکند، راه به جایی نخواهد برد، در برجام رهبری راه را برای دولت و مذاکره کنندگان باز کردند، اما این نکته را هم گفتند که به آمریکا اعتماد نکنید.
 
روایت زنگنه از همراهی عراق با تحریم‌ها

زنگنه: ماهی ۲۰۰ میلیون دلار گاز به عراق صادرات میکنیم، پولش را نمیدهند، میگویند ایران تحریم است/ ۱۱ هزار بشکه نفت از کرکوک سواپ میکردیم بعد از تحریم عراقی‌ها همان را هم قطع کردند / ۲ میلیارد دلار از عراق بابت گاز و برق طلب داریم همان را هم نمی‌دهند. هیچکس حاضر نیست خودش رو فدای ما بکنه. هر کشوری فقط به فکر خودشه/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار