کد خبر: ۷۱۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 05 February 2019

همه ما یک "گتسبی بزرگ" در درونمان داریم که از کمی تجمل، کمی آسایش و کمی زندگی لوکس استقبال می‌کند. حتی اگر امکان زندگی کردن دایمی به این روش را هم نداریم، بد نیست با یک برنامه ریزی دقیق، و ترتیب دادن یک سفر لوکس، تجربه این نوع از زندگی را هم به خودمان هدیه دهیم. اما معیار شما برای انتخاب مقصد یک سفر ایده‌آل چیست؟ هتل‌های گران قیمت و راحت؟ امکانات تفریحی متنوع و البته کمیاب؟ مراکز خرید پرشمار؟

 

تفاوتی نمی‌کند که اولویت شما برای یک سفر شیرین و لوکس چیست؛ ما در این مقاله پنج شهر توریستی جذاب ایران را، به شما معرفی می‌کنیم.

 

1-خوشا شیراز و وصف بی مثالش

اگر می‌خواهید سفر به یک بهشت زمینی را تجربه کنید؛ سری به شیراز، آن هم در میانه‌های اردیبهشت بزنید. جشنواره نور و سنت و شعر همیشه در این شهر برپا است. اگر اهل گشت زدن در باغ‌ها باشید یا دوست داشته‌باشید هنر عکاسی‌تان را با عکاسی از زوایای مختلف نورهای مسجد نصیرالملک به رخ بکشید، یا برای اولین بار با حضرت یار به دیدار حافظ می‌روید و اولین غزل مشترک‌تان را می‌خوانید...در اصل ماجرا تفاوتی نمی‌کند؛ شیراز میزبان همه مسافران، با هر سلیقه‌ای است.

 

 

شیراز به خاطر وجود بنای عظیم و تاریخی‌ای مثل تخت جمشید و همچنین پیشینه فرهنگی‌، پذیرای مهمانان زیادی بوده‌است. اما ما یک مهمان معمولی نیستیم و قرار است خودمان را مهمان بهترین هتل‌های شیرازکنیم. از هتل‌های لوکس شیراز می‌توان به هتل چمران، هتل بزرگ شیراز ، هتل هما، هتل زندیه، هتل پرسپولیس و هتل پارس اشاره کرد.

 

قیمت این هتل‌ها برای یک شب اقامت حدودا بین 300- 250 هزارتومان است و با خدماتی نظیر روم سرویس، استخر(برخی هتل‌ها)، رستوران با منوی

ایرانی و خارجی، فروشگاه، کافی‌شاپ، پارکینگ و ... از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

 

2-اصفهان: سفری به دل تاریخ

اگر صفویان، شهری دیگر جز اصفهان دوست‌داشتنی را به عنوان پایتخت انتخاب می‌کردند؛ باز هم اصفهان در این لیست قرار می‌گرفت. اقلیم اصفهان و مردم خون گرمش از چنان پتانسیلی برخوردار هستند که باز هم می‌توانستند جایی در میانه‌های تاریخ، برای خودشان نقشی پررنگ بسازند.

 

 

به هر حال اصفهان، با آن معماری عجیب مساجدش، پل‌ زاینده رود و میدان امام فوق‌العاده‌اش، پاساژهای به روز و مراکز تفریحی متنوع، موقعیتی عالی برای داشتن یک سفر لوکس و بی‌نظیر را فراهم می‌کند.

همچینین انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2017، بیش از پیش بر پتانسیل‌های این شهر افزود. بنابراین پیدا کردن محل اقامتی لوکس که تجربه سفر ما را لذت‌بخش‌تر کند، کار چندان سختی نیست.

قیمت این هتل‌ها با توجه به ایام مختلف سال متفاوت است و برای یک شب اقامت هزینه ای حدود300-200 هزار تومان دریافت می‌کنند؛ که این قیمت برای هتلی با امکاناتی مثل مینی بار، روم سرویس، رستوران، فضای باز سنتی(برخی هتل‌ها)، استخر(برخی هتل‌ها)و... کاملا منصفانه است.

از هتل‌های خوب و پنج ستاره اصفهان می‌توان به هتل عباسی، هتل کوثر، هتل عالی قاپو، هتل آسمان و ... اشاره کرد. که با امکانات بی نظیری که ارائه می‌دهند و البته چشم انداز دیدنی برخی هتل‌ها به بناهای تاریخی، تجربه‌ای تکرار نشدنی را رقم می‌زنند.

 

3-تبریز: شهر مشروطه و هنر

شهر تبریز هم از جمله پایتخت‌های گردشگری ایران در چند سال اخیر بوده است. این شهر با تاریخ فوق‌العاده‌، اقلیم و آب و هوای متفاوت، درست مثل یک آهنربا در حال جذب گردشگران است.

فرقی نمی‌کند قصد یک سفر درمانی دارید و به دنبال چشمه‌های آب گرم می‌گردید؛ یا به دنبال یک پیست استاندارد برای محک زدن توانایی‌تان در اسکی هستید؛ یا حتی از گرما فراری هستید و دل‌تان برای یک شب خنک در دل تابستان تنگ شده است. تبریز همه خواسته‌های شما از یک سفر لاکچری و لذت‌بخش را برآورده می‌کند.

 

 

مرم تبریز از گذشته به مهمان‌نوازی شهرت ویژه ای داشتند؛ پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تبریز هستید و خودتان را تصور می‌کنید که بعد از پیاده روی در آئل گلی، در حال خوردن آش دوغ، به سوی یک هتل لوکس می‌روید .... بهتر است کمی جزییات به تصورتان اضافه کنید؛ و برای اقامت در تبریز از میان هتل‌های پارس ائل گلی، هتل کایا لاله، هتل پتروشیمی، هتل بین المللی و هتل شهریار، یکی را انتخاب کنید.

اقامت در این هتل‌های پنج ستاره با هزینه‌ای حدود 510-250 هزار تومان، به راحتی امکان‌پذیر است. البته می‌توانید از امکاناتی مثل تلویزیون، روم سرویس، مینی بار، استخر(برخی هتل‌ها)، صبحانه متنوع، کافی شاپ و ... هم استفاده کنید.

 

4-مشهد: آمدم ای شاه پناهم بده

همه ما تجربه‌های مختلفی از سفر به مشهد داریم. از سفرهای کم خرج با دوستان تا سفرهای خاطره‌انگیز با خانواده. اما اگر مثل بسیاری از زوج‌های جوان برای اولین سفر مشترک، مشهد را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اید؛ بهتر است کمی بیشتر دست به جیب شوید و تجربه اولین سفرتان را تبدیل به یک سفر لوکس و لذت‌بخش کنید.

 

 

شهر مشهد به خاطر موقعیت ویژه‌ای که دارد هر ساله میزبان زائران زیادی از داخل و خارج کشور است. چند سالی است که صنایع گردشگری مشهد رونق بیشتری گرفته است و هم‌چنین مجموعه های تفریحی زیادی هم در این شهر ساخته شده است که این مجموعه‌های تفریحی در کنار بناهای تاریخی متعدد، مشهد را به مقصدی بی‌نظیر برای یک سفر لذت‌بخش تبدیل کرده است.

با وجود انبوه زیاد زائران و مسافران با سطح توقعات مختلف، وجود هتل‌های لوکس با قیمت‌های متفاوت کاملا طبیعی است. از جمله هتل‌های پنج ستاره مشهد می‌توان به هتل درویشی، گروه هتل‌های الماس، هتل مدینه الرضا، هتل قصر طلایی، هتل هما2، هتل سی نور، هتل پارسیس، هتل القصر الضیافه، هتل بزرگ پارک حیات، هتل پردیسان، هتل پارس و ...اشاره کرد. قیمت این هتل‌ها با توجه به فاصله‌شان تا حرم مطهر،نوساز بودن هتل و ...چیزی حدود 450-205 هزارتومان است. اما در این میان هتل هایی که با قیمت مناسب و امکانات کامل هتل های لوکس ولی با قیمت های کمتر به دلیل ساده تر بودن دکوراسیون و تجملات ارائه میشوند که گاهی میتوان گفت تعداد مسافران بیشتری را نسبت به هتل های 5 ستاره جذب میکنند.

 

5-جزیره کیش: مروارید مهمان نواز

جزیره‌ها به خاطر ماهیت عجیبشان همیشه برای سفر، مقصدی جذاب بوده‌اند. جزیره کیش هم به خاطر بازی‌های آبی متنوع که معمولا جایی نظیرش را نمی‌توان یافت، پاساژهای خرید پرشمار و البته آب و هوای خاص و شرجی‌ و همچنین انبوهی از مراکز تفریحی، یکی از گزینه‌های اصلی برای یک سفر لوکس است.

 

با رفتن به جزیره کیش می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید بعد از این که یک دل سیر گشت و گذار در کیش، سری هم به جزیره قشم بزنید.

سفر به کیش از جمله سفرهایی است که شاید نتوان چندین بار تکرارش کرد. پس بهتر است همان یک بار سفر را غنیمت بشماریم و با اقامت در هتلی مجلل، تجربه ای خاطره‌انگیز برای خودمان رقم بزنیم.

از جمله هتل‌های لوکس کیش می‌توان به هتل ایران، هتل شایگان، هتل ماریناپارک، هتل سورینت مریم، هتل پارمیس بهمراه تفریحات آبی، هتل ترنج، هتل داریوش و هتل میراژو... اشاره کرد. کیش از جمله شهرهای گران کشور به حساب می‌آید بنابراین عجیب نیست که هزینه یک شب اقامت در هریک از این هتل‌ها چیزی حدود 1360000-460000 باشد. البته این مقدار هزینه، برای سفری که شاید در زندگی فرصتش یکی دو بار پیش بیاید؛ هزینه معقولی است. امکانات هتل‌های کیش هم با توجه به قیمت دریافتی‌شان، متفاوت است. اما چون همه این هتل‌ها، هتل‌های پنج ستاره هستند خیال‌تان از امکاناتی مثل مینی بار، تلویزیون، رستوران و کافی شاپ، استخر، پارکینگ، مرکز خرید و تفریحات آبی که در خارج از هتل باید هزینه میکردید راحت باشد.

 

برای داشتن حال خوب تلاش کنیم

تفاوتی نمی‌کند یک مسافر حرفه‌ای هستید یا برای اولین بار به یک سفر مشترک فکر می‌کنید. زندگی همه ما یک فیلم تکرار نشدنی است؛ پس بهتر است فرصت ها را از دست ندهیم و با راه‌های مختلف حال خودمان را خوب کنیم. شاید تجربه یک سفر لاکچری و رویایی در همین ایران ، یکی از راه‌ها، برای بهتر کردن حال خودمان و عزیزانمان باشد.

برچسب ها: شهر ، ایران ، لوکس ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار