وزیر ارتباطات تاکید کرد؛
وزیر ارتباطات گفت: امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون کاربر داریم که ظرفیت بزرگی است.
کد خبر: ۷۱۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 04 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدجواد آذری جهرمی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهارکرد: طی سال های گذشته با استفاده از پول نفت شبکه حمل و نقل در کشور شکل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم ارائه دهیم. 

 

وی افزود: در همین شرایط یک شرکت خصوصی با تکیه بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یک ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می کند. 

 

وزیر ارتباطات گفت: امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون کاربر داریم که ظرفیت بزرگی است. امروز ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم و خراسان نقش خوبی در این حوزه داشته و برای رشد کسب و کارها مناسب است. 

 

وی بیان کرد: وظیفه دولت در این حوزه اجرا نیست و باید نقش قانون گذار و تسهیل گر داشته باشد و ما تلاش می کنیم این مهم را در وزارت ارتباطات به انجام رسانیم. 

 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز کردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته و با این پول باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و صنعت فضایی را نیز به پیش ببریم. 

 

جهرمی ادامه داد: خواسته جوانان از ما رفع موانع و قرار دادن امکانات در ابتدای کار است و در این راستا تصمیم گرفتیم فضاهای مازاد در وزارت ارتباطات را تجهیز ودر اختیار شرکت های جدید قرار دهیم. 

 

وی تاکید کرد:در این راستا مجوز خوبی نیز برای استفاده از معافیت شرکت های علم و فناوری از مالیات گرفته ایم.برای اجرای این کار ۲ مدیر را در خراسان رضوی عزل کردم زیرا فکر می کردند  این فضاها ارث پدری آنهاست و اگر مدیری در هرجای کشور مقاومت کند تغییر خواهد کرد. 

 

وزیر ارتباطات گفت: نگاه سنتی و فئودالی که اگر مدیری املاک بیشتر داشته باشد قوی تر است را قبول نداریم و دیدگاه واگذاری فضاها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار