در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم. این انقلاب با کمک خدای متعال و رهبری امام راحل و کمک مردم ایران پیروز شد.
کد خبر: ۷۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 03 February 2019

تابناک رضوی به نقل از خرداد: در این انقلاب افراد بسیاری نقش بسزایی داشتند در این میان برخی از چهره‌ها را می‌توان از اصلی‌ترین و مهم‌ترین افراد برای رسیدن به این انقلاب نام برد. افرادی از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و همچنین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی.

بر هیچ شخصی ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های این افراد پوشانده نیست که برای آرامش مردم و کشور چه کارهایی کردند. طی 40سال گذشته در این ایام سراسر کشور شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از کوچه‌ها، خیابان‌ها، شهرها به گوش می‌رسید. بسیاری از مردم کشورمان برای رسیدن به این شعار سه مرحله‌ای و اینکه پای انقلابشان آمدند و خواهند ماند خون‌ها دادند حتی تحت شکنجه‌های رژیم ستمشاهی هم به جهت آینده روشن انقلاب خم به ابرو نیاوردند.

از میان افرادی که از بنیان‌گذاران این انقلاب بودند و تا لحظه پایانی زندگی خود از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف انقلاب کوتاه نیامد و خم به ابرو نیاورد می‌توان به مرحوم آیت‌االله هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد.

طبق گفته‌های سیاسیون آیت‌الله از همان زمان‌ها هم در داخل کشور کسانی با نظریه‌های او به مخالفت برمی‌خاستند. البته که بر هیچ فردی هم پوشیده نیست که او از نزدیک‌ترین افراد به امام راحل بود. حال که دو سال از درگذشت ایشان می‌گذرد و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم هم نامی از او در رسانه ملی برده نمی‌شود.

 

 

در سالگرد انقلاب نامی از آیت‌الله آورده نمی‌شود

 

 

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب هیچ‌گاه یک جریان در کشور حاکم نبوده است، اظهار داشت: بخشی از یک جناح و بخشی از جناح دیگر در حکومت نقش داشتند. برای مثال امروز دولت اعتدالی و اصلاح‌طلب، قوه قضائیه در دست جناح اصولگرا و مجلس ترکیبی است، پس داستان اینگونه نیست که اداره کشور فقط در دست یک جناح باشد. من بحث گفت‌وگوی ملی را اینگونه که توضیح دادم می‌بینم وگرنه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌خواهند راجع به چه موضوعی صحبت کنند؟ مهم مردم هستند. ما امروز در مسائل ملی دچار مشکل هستیم باید هدف حل مشکلات ملی برای ملت باشد. محمد هاشمی درباره برخی بداخلاقی‌هایی که در طول چهل سال اخیر نسبت به بزرگان و فرزندان انقلاب روا شده با اشاره به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این به اثرگذاری شخصیت‌ها، تفکر و اندیشه آنها برمی‌گردد. اندیشه‌ای که آقای هاشمی داشتند این بود که ایشان از دورانی که وارد مبارزه نهضت اسلامی شدند با امام بودند و بعد از رحلت امام نیز در مسیر خواسته‌های ایشان قدم برمی‌داشتند، یعنی سعی می‌کردند آن چیزی که امام می‌خواستند در جامعه پیدا شود و این را در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌کردند.

 

 

آیت‌الله فراجناحی بود

 

 

او یادآور شد: آیت‌الله هاشمی دارای یک اندیشه انقلابی، اعتدالی و فراجناحی بود. اگر خاطرات آقای هاشمی را مطالعه کنید می‌بینید ایشان در طول یک هفته تقریباً با همه اقشار جامعه و جناح‌های سیاسی ملاقات می‌کردند. مرجعیت آقای هاشمی برای انقلاب بی‌نظیر بود و مشابهی نداشت. بنابراین این اندیشه است که آماج حملات قرار می‌گیرد. امروز هم به‌رغم اینکه ایشان حضور فیزیکی ندارند، اما اندیشه ایشان حضور دارد. ما در سالگرد انقلاب هستیم و شما می‌دانید آقای هاشمی چقدر در انقلاب نقش داشتند اما آیا در این سالگرد نامی از ایشان آورده می‌شود؟ آیا رادیو و تلویزیون ما برنامه‌ای را به ایشان اختصاص داده‌اند؟

 

 

نابودی اسرائیل

 

 

هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که در مقطع کنونی نیز دشمنان انقلاب از کلیدواژه گزینه نظامی علیه کشورمان سخن می‌گویند تا چه میزان سایه جنگ را بر سر کشور احساس می‌کنید گفت: الان هم تهدید وجود دارد؛ مقامات ایالات متحده، نتانیاهو و بن‌سلمان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند، اما آنچه به نظر من می‌آید این است که اینها تنها حرکت‌های ایذایی و روانی است که مردم را هدف قرار داده و عملی نخواهد شد. چرا که امنیت رژیم صهیونیستی یک اصل مهم در اصول سیاست خارجی آمریکاست. آنها کاری نمی‌کنند که امنیت این رژیم به خطر بیفتد و خوب می‌دانند که حمله به ایران یعنی نابودی اسرائیل که آمریکا نیز با توجه به خط قرمز خود این را نمی‌خواهد.

 

 

مطابق با نهادها اسلامی

 

 

او در پاسخ به این سوال که چرا هنوز پس از گذشت ۴۰سال از انقلاب مردم به دنبال تحقق شفافیت و مبارزه با فساد هستند، گفت: متاسفانه فساد هم امروز در جامعه ما زیاد است که این هم شامل فساد اخلاقی و هم فساد اقتصادی می‌شود. ادارات ما امروز مطابق با نهادهای جامعه اسلامی نیست. رشوه و عدم شایسته‌سالاری بدون در نظر گرفتن ضوابط رواج دارد. اینها مواردی است که ما با یک جامعه اسلامی فاصله داریم. بحث شفافیت و رانت خیلی مهم است ما جمهوری اسلامی داریم اما در بخش اسلامیت دچار مشکلات عدیده هستیم که توقع نداریم در جامعه اسلامی مشاهده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار