کد خبر: ۷۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 03 August 2015
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به رضایتمندی فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با توجه به برگزاری مثبت همایش ملی «بهجت فقیهان» از سوی جهادانشگاهی گیلان،از همکاری در برگزاری مراسم یکصدمین سال حیات طیبه آیت‌الله بهجت در سال 95 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان،معصومه نیک‌کار،سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در دیدار با استاندار که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، برگزاری همایش ملی «بهجت فقیهان» را یکی از طرح‌های فرهنگی ماندگار جهاددانشگاهی گیلان دانست و اظهار کرد: همایش ملی «بهجت فقیهان» در راستای تجلیل و بزرگداشت از مقام علمی و عرفانی حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره) افتخار جهان اسلام با سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خردادماه امسال برگزار شد.

وی با اشاره به رضایتمندی فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با توجه به برگزاری مثبت این همایش به عنوان اولین همایش علمی،از برگزاری مراسم یکصدمین سال حیات طیبه آیت‌الله بهجت در سال 95 در استان گیلان خبر داد و افزود:با توجه به حمایت‌های استاندار گیلان در همایش امسال و بازخورد عملکرد بهینه مجموعه جهاددانشگاهی در سطح کشور و استقبال خوب جامعه دانشگاهی،طلاب و روحانیون، برگزاری سالانه همایش در صورت برگزاری همایش یکصدمین سال حیات طیبه آیت الله، مسئولیت دبیرخانه همایش 100سال حیات آیت‌الله مد نظر خواهد بود که نیازمند دستور ویژه است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان برگزاری جشنواره ادبی شعر «نور» را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و ادامه داد:به منظور اعتلاي بیشتر فرهنگ ایرانی و آشنايي هر چه بيشتر با مفاهیم ادبیات انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ابزار ادبي طرح برگزاری جشنواره ملی ادبی شعر «نور» در هیات شورای فرهنگی جهاددانشگاهی رقم زده شد که این جشنواره توانست با دریافت بیش از 800 اثر در اولین دوره برگزاری در اسفندماه سال گذشته به اهداف خود درخصوص ترویج آثار و اندیشه های انقلابی، تشویق و ترغیب جوانان درخصوص ارایه آثار هنری در حوزه انقلاب اسلامی ایران و کشف استعدادهای برتر و خلاق دست پیدا کند.

نیک‌کار اضافه کرد: موفقیت در برگزاری این جشنواره ملی را مدیون حمایت و همکاری های برخی دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله حوزه اجتماعی استانداری هستیم که با حمایت‌های خود در راستای انجام این مهم یاریگر ما بودند. امیدواریم این همدلی و همکاری در همه بخش‌های فرهنگی و دانشگاهی گسترش یابد.

مسئول خبرگزاری های ایسنا و ایکنا گیلان با بیان اینکه جشنواره ملی «پاتوق دانشجویی کاریکاتور صابر» به همت مجموعه همکاران در جهاددانشگاهی گیلان و با حضور بیش از 40 کاریکاتوریست برتر کشور در سال جاری برگزار  شد، گفت: ما در این جشنواره بدنبال بهانه‌ای برای یادآوری از چهره‌های نامی گیلان همچون کیومرث صابری فومنی که شهره جهانی یافتند بودیم و اینکه بیان توانمندی‌های این شخصیت‌ها می‌تواند برای نسل جوان خصوصا دانشجویان علاقمند جذابیت‌های فراوانی داشته باشد.

نیک‌کار از برگزاری طرح ملی دوسالانه علمی – فرهنگی «حلقه» با محوریت فرصت‌ها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی برای دومین‌بار توسط  حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی در مهرماه سال 94 خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاحیه این همایش که با استقبال بسیار خوب دانشجویان مواجه شد در مهر 93 صورت گرفت و موضوع فرصت‌ها و تهدیدات ازدواج‌های دانشجویی و شناخت زوجین از یکدیگر در راستای کاهش آمار طلاق با حضور اساتید حوزه و دانشگاه بررسی شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد:در این همایش مزدوجین دانشجوی دانشگاه‌های استان گیلان که در یک یا چند عرصه اجتماعی، علمی و تحقیقاتی و... دارای موفقیت‌هایی بودند،مورد قدردانی و تشویق قرار می‌گیرند و آمادگی اجرای مراسم امسال به صورت تقدیر از جوانان و مزدوجین نمونه استانی با مشارکت سازمان ورزش و جوانان به صورت یکجا و هماهنگ وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، شعبه گیلان، گفت: این مرکز در راستای توسعه علمی و ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور در عرصه‌های مختلف، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر بکارگیری معیارهای دقیق علمی و رعایت و حفظ موضع بی‌طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی است.

نیک‌کار خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنا با حفظ كليه اصول و ارزش‌هاي اعتقادي و حرفه‌اي در مسير دستيابي به اهداف اصلي به وظیفه اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اخبار و رویدادهای کشور می‌پردازد. در واقع نگاه تحليلي و آسيب‌شناسانه مجموعه همکاران در خبرگزاری‌های ایسنا و خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا)، بازتاب واقعي اخبار، سرعت و دقت در انتشار اخبار، پرهيز از افراط و تفريط و ايجاد اعتماد پايدار بين رسانه و مخاطب و در نهایت پرهيز از ايجاد تنش‌هاي آسيب‌زا در افكار عمومي، در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است.

وی در پایان متذکر شد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی گیلان در استان طی سال گذشته توانسته‌اند با ارسال بیش از 2 هزار خبر بر روی خروجی سایت خود در استان به رسالت اصلی خود که همانا توسعه روزافزون گیلان است، بپردازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار