سیدعباس موسوی از اجرای نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 26 January 2019

سیدعباس موسوی از اجرای نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک در بابلسر اظهار داشت : با توجه به سیاست دولت که همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: براساس ماده ۶۸ برنامه توسعه و تکمیل پایش، میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در دولت الکترونیک، توسعه محتوا و خدمات الکترونیک به صورت معاملات دولت الکترونیک و سلامت الکترونیکی با پوشش همه ذینعفان، جزو وظایف دولت است.

سیدعباس موسوی در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک که در بابلسر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید اطلاعات قوی و قابل اعتمادی را براساس تصمیم گیری درست در نظام سلامت داشته باشیم، گفت: اتخاذ سیاست تایید و اجرا، تنظیم مقررات، تربیت نیروی انسانی مناسب، توانمندسازی نیروی انسانی موجود، ارائه خدمات و جلوگیری از خدمات تکراری و کاهش هزینه ها از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید در نظام اطلاعاتی مبتنی بر حوزه سلامت وجود داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی بر عوامل تهدیدکننده وضعیت سلامت افراد در حوزه اجتماعی، اقتصادی و بیولوژیک تاکید می کند، افزود: همچنین سازمان بهداشت جهانی بر شرایط کلی موجود در نظام سلامت، ورودی های نظام سلامت، سیاست ها، سازماندهی و زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی و منابع انسانی تاکید دارد.

موسوی با بیان اینکه باید همه شرکا و ذینفعان گرد هم آیند، گفت: یکی از مشکلات ما در این حوزه نداشتن زبان مشترک است که برای موفقیت در این طرح همه باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، سیستم چند لایه ای را برای ارائه خدمات دارد، افزود: نظام ارجاع روستاها در سراسر کشور وجود دارد و در شهر نیز در استان مازندران و فارس اجرایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تشکیل حوزه آمایش دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، پیشرفت های خوبی داشته ایم، به طوری که امروز در دنیا به عنوان یکی از کشورهای مورد توجه در حوزه سلامت شناخته می شویم.

موسوی در پایان با بیان اینکه همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند، گفت: چنانچه با سیستم سنتی گذشته کار کنیم، نمی توانیم بسیاری از خدمات را ارائه دهیم، لذا برای دستیابی به این امر، مستلزم ایجاد تغییراتی در حوزه سلامت هستیم.
گفتنی است در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک در بابلسر مهندس محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان نیز حضور داشتند .


ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار