عاطفه زارعی در این نشست با اهمیت به برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه اظهار کرد: در کتابخانه‌های عمومی منابع اطلاعاتی مختلفی در موضوعات مختلف علمی، آموزشی، تاریخی، داستان، رمان، کتاب‌های تخصصی، دانشگاهی و... وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 24 January 2019
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری سلسله‌نشست‌های نمایشنامه خوانی در کتابخانه‌های همدان خبر داد.

به گزارش فارس، نخستین نشست نمایشنامه خوانی استان همدان و سومین نشست نمایشنامه‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی اعتمادیه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست با اهمیت به برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه اظهار کرد: در کتابخانه‌های عمومی منابع اطلاعاتی مختلفی در موضوعات مختلف علمی، آموزشی، تاریخی، داستان، رمان، کتاب‌های تخصصی، دانشگاهی و... وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه برخی از این منابع به صورت داستان و برخی از داستان‌ها به صورت متن نمایشنامه است گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشتر کتاب‌های مطالعه شده بر اساس متنی است که مخاطب تصویرسازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از داستان‌های کتاب‌های موجود دارای نمایشنامه‌های هستند خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری سلسله‌نشست‌های نمایشنامه‌خوانی این است که نمایشنامه‌های خوبی در قالب کتاب در کتابخانه‌های عمومی اجرا شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه سلسله نشست‌های نمایشنامه خوانی همانند سلسله‌نشست‌های کتابخوانی در طول سال برگزار خواهد شد گفت: در نشست‌های کتابخوان، لذت مطالعاتی به اشتراک گذاشته می‌شد و برداشت خوبی که یک مخاطب از یک متن می‌توانست داشته باشد که در نشست‌های نمایشنامه‌خوانی نیز همین هدف دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه محتوای نمایشنامه‌خوانی نیز در فضای کتابخانه‌ها معرفی و به اشتراک گذاشته می‌شود تاکید کرد: امیدواریم با این برنامه‌ها تعامل بیشتر مخاطب را با کتاب داشته باشیم.

زارعی خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها ابتدا از نمایشنامه‌خوان‌های استانی بهره‌مند خواهیم شد چراکه بیشتر تقویت مهارت‌های استانی مد نظر است و بعد از نمایشنامه‌خوان‌های کشوری استفاده خواهیم کرد.

در ادامه نمایش فاطمی «اندوه پرنده بر وزن شقایق» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) توسط گروه نمایشی هناسه روی صحنه اجرا شد.

نمایش راجع به پاسبانی بود که به عنوان سرکلانتر شهری به شرط اینکه اجازه عزاداری دهه محرم به مردم ندهد، انتخاب می‌شود، در این بین «غالیه» همسرش به خاطر اینکه بعد از هفت سال صاحب فرزند شده‌اند، نذر کرده است چهل‌کتل و مراسم عزاداری دهه محرم برپا کند و این باعث اختلاف بین آن‌ها می‌شود.

در این نمایش مانا پوراسد کارگردان و روح‌الله صالحی نویسنده و صحنه‌خوان بود، بهروز ناصر شریعتی و مانا اسدپور نیز در آن بازی کردند که در پایان مراسم از آن‌ها تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار