مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام از برداشت ذرت دانه ای در استان خبر داد و گفت: 12 هزار تن ذرت با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۷۰۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 23 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت زرین جوب پیش بینی کرد: امسال 42 هزار تن ذرت دانه ای و 44 هزار تن ذرت سیلویی از مزارع استان ایلام خریداری شود.

وی افزود: با وجود بارندگی های سیلابی فصل پاییز و بروز خسارت 10 تا 20 درصدی باران به مزارع تولید ذرت اما بر اساس پیش بینی ها میزان برداشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته چهار هزار تن افزایش تولید و برداشت خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: خرید تضمینی ذرت سال زراعی جاری نزدیک به 11 هزار ریال برای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده که در بازار آزاد هر کیلوگرم ذرت 13 هزار و 500 ریال توسط واسطه ها خریداری می شود.

زرین جوب گفت: ذرت خریداری شده در بورس عرضه می شود و در صورتی که قیمت فروش ذرت در بورس بیشتر از قیمت تضمینی باشد مابه التفاوت قیمت ها به کشاورز پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: امسال برداشت ذرت از مزارع به علت شرایط جوی دیرتر آغاز شد و فرآیند برداشت و خرید این محصول تا اوایل اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هشت هزار و 100 هکتار از اراضی استان ایلام به زیرکشت ذرت رفته که هفت هزار هکتار آن را ذرت دانه ای و یک هزار و 100 هکتار را ذرت سیلویی تشکیل داده است.

هفت ایستگاه ذرت خشک کنی در سراسر استان ایلام عملیات خرید و خشک کردن ذرت ها را بر عهده دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار