عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است گفت: اتکا شهردای ها به بودجه دولتی درست نیست.
کد خبر: ۷۰۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 23 January 2019

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است گفت: اتکا شهردای ها به بودجه دولتی درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،شمس الله شریعت نژاد در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداریهای مازندران که عصر امروز در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه وضع مازندران با دیگر مناطق مختلف کشور متفاوت است اظهار کرد: مازندران استانی است که سالانه 1200 میلی متر بارندگی دارد اما بازشاهدیم که با تانکر آبرسانی می شود.

وی افزود: حتی یک لیتر از آب رودخانه ای که 480 لیتر در ثانیه دارد ذخیره نکرده و استفاده مطلوبی از این منابع خدادای نکرده ایم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت: درآمد شهرداری های استان از دریا ناچیز است ضمن اینکه روستاهای حاشیه جنگل نیز نفع چندانی از جنگل نمی برند.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل تصریح کرد: طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است و در هیچ جای دنیا چنین طرحی وجود ندارد و این نشان می دهد ما وقتی راه حل مسئله ای را نمی دانیم اقدام به پاک کردن صورت مسئله می کنیم.

شریعت نژاد گفت: جنگل منابع و سرمایه کشور محسوب می شود باید از منابع به درستی بهره گیری کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طرحی برای توسعه کمربندی ها در استان در گذشته وجود نداشت و تاکید بر اینکه باید برای توسعه کمربندی ها برنامه ریزی مدون صورت گیرد ،ادامه داد: اعتبارات این بخش صرف کنارگذرها شد.

شریعت نژاد از تاخیر در برگزاری جلسات کمیسیون ماده 5 انتقاد و بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تکیه شهرداری ها به بودجه دولتی درست نیست، باید منابع پایدار ایجاد شود.

وی ساماندهی زباله استان را معضل بزرگ دانست و بر ساماندهی آن تاکید کرد.

شریعت نژاد بیان کرد: طرح تفضیلی شهرها و طرح هادی روستا ها نیاز به بازنگری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار