راز وحشت در لانه سیاه، زمانی با شکایت تعدادی از اغفال شدگان یک زن جوان در شبکه اجتماعی تانگو فاش شد که نیروهای کلانتری میرزا کوچک خان مشهد با صدور دستورات ویژه قضایی این باند خطرناک شکنجه و اخاذی از مردان را متلاشی کردند.
کد خبر: ۷۰۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 22 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از رکنا، ماجرای «لانه سیاه» از حدود دو هفته قبل زمانی در دستور کار نیروهای انتظامی مشهد قرار گرفت که مرد 44 ساله ای با مراجعه به کلانتری میرزاکوچک خان مشهد راز هولناکی را فاش کرد. این مرد که مدعی بود توسط یک زن جوان در فضای مجازی اغفال شده است، درباره «راز وحشت در لانه سیاه» به ماموران دایره تجسس گفت: در شبکه اجتماعی تانگو تصویر بدون حجاب و زننده زن جوانی را دیدم که خودش را «م» معرفی کرده و در پی دوست یابی های فضای مجازی بود!

 

 

من هم که وسوسه شده بودم با آن زن تماس گرفتم و او نشانی ساختمانی را داد که در یک مکان خلوت با یکدیگر گفت وگو کنیم. زمانی که در ساعت مقرر به طرف آن «لانه سیاه» حرکت کردم همان زن جوان پیام داد که برایش یک ظرف غذا هم ببرم تا ناهار بخورد! من هم بی خبر از همه جا، از رستوران غذا گرفتم و به خانه آن زن در بولوار میرزا کوچک خان مشهد رفتم. خودروام را در حاشیه کوچه پارک کردم و پا به درون خانه ای گذاشتم که بیش از دو طبقه بود.

 

 

آن زن با همان وضعیت بی حجابی کامل، ظرف غذا را از من گرفت و برای صرف ناهار به گوشه اتاق رفت. من هم که از نظر ظاهری وضعیت مناسبی نداشتم و لباس هایم را به جالباسی آویزان کرده بودم، منتظر ماندم تا «م» غذایش را صرف کند و بعد از آن برای عقد موقت با یکدیگر گفت وگو کنیم. در همین هنگام بود که ناگهان سه مرد با چهره هایی وحشتناک و عصبانی و درحالی که چاقو در دست داشتند و یکی از آن ها با گوشی تلفن همراه فیلم برداری می کرد، روی سرم ریختند و قبل از آن که بتوانم سخنی بگویم یا از خودم دفاع کنم، کتک مفصلی خوردم، با تهدید و ارعاب مورد شکنجه قرار گرفتم.

 

 

آن سه مرد که مانند «هیولا» به جانم افتاده بودند کارت های شتاب بانکی، گوشی تلفن، پول و هر چیزی را که همراه داشتم، از من گرفتند و سپس به سراغ خودروی پارک شده‌ام رفتند و هر آن چه را درون خودرو داشتم حتی قفل فرمان سرقت کردند . آن قدر ترسیده بودم که دچار تپش های متعدد قلبی شدم و با خوردن یک قرص کمی آرام گرفتم اما آن سه مرد «هیولاصفت» مرا رها نمی کردند.

 

 

آن ها می گفتند چرا وارد منزل یک زن متاهل شده ام؟! و درحالی که خود را از بستگان آن زن معرفی می کردند، به ظاهر قصد داشتند تا با همسر و دیگر فامیل های آن زن جوان تماس بگیرند! آن ها همچنین مدعی بودند فیلم هایی را که با پوشش زننده از من در منزل ضبط کرده اند برای خانواده ام ارسال می کنند.

 

 

به شدت ترسیده بودم و از رسوایی و آبروریزی که به متلاشی شدن زندگی ام می انجامید کاملا وحشت داشتم به همین دلیل مجبور شدم به خواسته آن ها تن بدهم. مردان چاقو به دست با گرفتن رمز کارت های عابر بانک مبالغ میلیونی را از حسابم برداشت کردند و سپس مجبور شدم تا برگه های سفید دیگری را امضا کنم که آن ها بتوانند مبالغ دیگری را باز هم از من بگیرند اما وقتی با هر بدبختی از آن «لانه سیاه» گریختم، باز هم با تهدیدهای وحشتناک اعضای این باند روبه رو شدم و عاقلانه ترین کار را در یاری گرفتن از پلیس دانستم و به کلانتری آمدم تا ... با توجه به اظهارات این مرد و به دستور سرهنگ حمیدرضا علایی (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان مشهد) نیروهای دایره تجسس، مراتب را به طور محرمانه به قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند.

 

 

قاضی حسینی که به اهمیت و حساسیت ویژه این پرونده واقف بود، بلافاصله دستورات خاصی را برای شناسایی ساختمان معروف به «لانه سیاه» و شناسایی عوامل این باند خطرناک صادر کرد و از ماموران انتظامی خواست به طور غیرمحسوس و در عملیاتی سری به تحقیق در این باره بپردازند این گونه بود که گروه ویژه عملیاتی با هدایت مستقیم رئیس کلانتری و سرپرستی سرگرد کسروی (رئیس دایره تجسس) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند. بررسی های مقدماتی و غیرمحسوس گروه ویژه عملیاتی که سرنخ آن به شبکه اجتماعی تانگو نیز کشیده بود، نشان می داد که ردپای زن جوان به عنوان طعمه ای برای کشاندن مردان به «لانه سیاه» وجود دارد به همین دلیل و با توجه به حساسیت ماجرا، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد به طور مستقیم بر عملیات سری پلیس نظارت می کرد تا این که با رصدهای اطلاعاتی، مشخص شد اعضای این باند قبلا در نقاط دیگری از شهر مشهد و به ویژه در مناطق وکیل آباد و همچنین قلعه ساختمان با همین شیوه به اقدامات مجرمانه دست می زدند و از حدود دو ماه قبل پاتوق خودشان را با اجاره یک ساختمان 2.5 طبقه به بولوار میرزاکوچک خان کشانده اند تا سرنخی از خود برجا نگذارند.

 

 

این عملیات مخفیانه در حالی برای جمع آوری اسناد و مدارک ادامه یافت که طی چند ماه گذشته و با تدابیر ویژه سردار محمدکاظم تقوی (رئیس پلیس خراسان رضوی) نیروهای انتظامی مبارزه قاطعانه ای را با جرایم خاص آغاز کرده‌اند. در همین حال و پس از شناسایی «لانه سیاه» نیروهای تجسس به کمین 24 ساعته نشستند تا این که دو تن از اعضای باند سوار بر زانتیا وارد کمین شدند.

 

 

ماموران انتظامی منتظر بودند تا آنان وارد لانه شوند که یکی از افراد تحت نظر به نام «ج» پا به درون ساختمان گذاشت ولی در همین هنگام راننده متوجه حضور غیرمحسوس پلیس شد و در حالی که دنده عقب گرفته بود با تخریب خودروی پلیس از محل گریخت اما نیروهای انتظامی «ج» جوان 37 ساله تحت تعقیب را دستگیر و به کلانتری هدایت کردند.

 

 

در بررسی های مقدماتی مشخص شد که یکی از پاتوق های اصلی اعضای باند در منطقه قلعه ساختمان است بنابراین ماموران تجسس با فرماندهی سرهنگ علایی و صدور دستورات قضایی از سوی حجت الاسلام والمسلمین قاضی سیدجواد حسینی پاتوق اعضای این باند خطرناک را در حالی مورد بازرسی قرار دادند که تصاویر و فیلم هایی از حدود 150 طعمه اعضای باند به همراه تعداد زیادی کارت های شناسایی، انواع گوشی های هوشمند تلفن همراه، برگه های تعهد برای خرید زعفران، لوازم استعمال مواد مخدر صنعتی و سنتی و ... کشف شد.

 

 

در همین حال بود که با پیچیدن خبر دستگیری متهمان و افشای «راز وحشت در لانه سیاه» شاکیان دیگر نیز با مراجعه به کلانتری میرزاکوچک خان، از اعضای باند شکایت کردند.

 

 

در همین حال معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با تایید خبر دستگیری اعضای این باند و در گفت و گویی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه این پرونده که اعضای آن به جرایم خلاف عفت دست زده اند، ادامه رسیدگی به آن در اختیار کارآگاهان زبده دایره جرایم مهمه پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفته است.

 

 

قاضی سیدجواد حسینی افزود: تلاش گسترده کارآگاهان با نظارت های قضایی برای افشای دیگر جرایم اعضای این باند و دستگیری متهمان فراری همچنان ادامه دارد. این مقام قضایی تصریح کرد: تحقیقات مقدماتی با بررسی ها رد رایانه کشف شده از پاتوق متهمان نشان می دهد که آنان افراد زیادی را از طریق شبکه اجتماعی تانگو اغفال کرده و مورد شکنجه و اخاذی قرار داده اند.

 

 

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد از دیگر طعمه ها که به خاطر حفظ آبرو شکایتی را در دستگاه قضایی مطرح نکرده اند، خواست برای شناسایی و طرح شکایت به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند و یقین بدانند که نه تنها هویت و مشخصات آن ها در پرونده به صورت کاملا محرمانه و سری باقی می ماند بلکه حتی نحوه تحقیقات به گونه ای خواهد بود که نزدیک ترین افراد خانواده شاکیان نیز در جریان موضوع قرار نمی گیرند.

 

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: بررسی فیلم هایی که هنگام شکنجه یا با ظواهر زننده از طعمه های این باند گرفته شده، نشان می دهد که اعضای باند افرادی از کشورهای افغانستان، عراق و شهرهای مختلف ایران را به دام انداخته اند چرا که در بازرسی ها قطعات زیادی ارزهای خارجی مانند دلار و اسکناس های کشورهای همسایه به دست آمده است.تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار