در حالی مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بودند که مبلغ بسته حمایتی تا روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که پیگیری‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از مشمولین هنوز از این تسهیلات بهره‌مند نشدند.
کد خبر: ۷۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 21 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، رحیم اردلان معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت واریز مبلغ بسته حمایتی به مشمولان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از روز شنبه واریز مبالغ مورد نظر آغاز شده است اما با توجه به برخی از مشکلات به لحاظ فرمت بانکی تعدادی از واریزها صورت گرفته است که تلاش می‌شود تا پایان ساعت اداری امروز یکشنبه این اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: واریزها از طریق بانک‌های عامل انجام می‌پذیرد و بر اساس آخرین آمار به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر واریز مبلغ بسته حمایتی را خواهیم داشت که این افراد شامل بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند.

 

 

 

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه واریز مبلغ بسته حمایتی به سرپرستان خانوار متفاوت است، گفت: رقم در نظر گرفته شده بین یک میلیون تا ۳ میلیون ریال است. کل مبلغ دریافتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است که این مبلغ به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته حمایتی و یا رقم در نظر گرفته شده برای آن به افرادی که هیچ‌گونه بیمه اجتماعی و درمانی ندارند واریز خواهد شد یا خیر گفت: در این زمینه سازمان تامین اجتماعی هیچ مسئولیت و تکلیفی را در این بخش ندارد و ما ملزم به واریز مبلغ بسته حمایتی به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستیم.

 

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس لیست بیمه‌شدگانی که در اختیار سازمان هدفمندی قرار گرفته است (از ابتدای فروردین ۹۷ تا پایان مهر ماه ۹۷) مبلغ بسته حمایتی انجام می‌گیرد.

 

پیگیری‌ها که صبح امروز انجام شده است حاکی از این است که بخش قابل توجهی از مشمولین این تسهیلات هنوز نتواسته‌اند رقم بسته حمایتی خود را دریافت کنند و این در حالی است که تا این لحظه نیز تمهیداتی برای پیگیری این موضوع برای آنها پیش بینی نکرده است.

 

اگر چه در روزهای گذشته اعلام شد افرادی که به هر دلیلی از این تسهیلات بهره‌مند نشدند از طریق شماره تماس ۱۴۲۰ پیگیری کنند اما با توجه به حجم بالای تماس گیرندگان این شماره نیز پاسخگو نیست.

 

البته اردلان درباره نحوه استفاده از سامانه (پیام دستوری) #۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری چرایی عدم واریز بسته حمایتی گفت: این سامانه هنوز فعال نشده و به محض اینکه فعال شود، به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار